6 adımda web tasarım ve kodlama süreci

6 adımda web tasarım ve kodlama süreci

3 Ekim 2016


 

6 adımda web tasarım ve kodlama süreci

 

Nano Medya, Ankara merkezli bir ajans olarak tasarım, yazılım süreçlerini yönetiyoruz müşterilerimiz için. Bu süreçte onların beğendiği kendimize has bir süreç uyguluyoruz. Tabi ki uyguladığımız süreç bize has olmasına rağmen belli başlı standart web tasarım ve kodlama sürecini hali hazırda içeriyor.

 

 

Sizlere kendi sırrımızı da içerecek şekilde web tasarım ve geliştirme sürecimizi sunuyoruz. 6 adımda web tasarım ve kodlama süreci, şu şekilde işliyor:

 

  • 1) Veri toplama

 

Nano Medya, web tasarım ve kodlama sürecimizin başında veri toplama geliyor. Marka tarafında istenen bir web tasarım ve geliştirme çalışmasının nitelikleri neler? Nasıl bir tasarım veya yazılım isteniyor? Renkler neler olmalı? Logo var mı? Logonun yansıttığı marka algısı, tonu, karakteri nasıl? Marka tarafında beğenilen işler var mı? Takip edilen uygulamalar veya siteler? Buna benzer sorularla veriyi toplamaya çalışıyoruz.

 

Peki niye? Çünkü bunlar yapacağımız çalışmayı ve marka memnuniyetini sağlayacak olan verileri elde etmemizi sağlayacak. Sorular markaya göre veya projeye göre çoğaltılabilir.

 

Bu arada web sitesi çalışmalarına proje diyoruz.

 

Özetle; markanın hedefi, hedef kitlesi, içeriği ve amacını ortaya koymaya çalışıyoruz.

  • 2) Planlama

 

Planlama çok enteresan ve detaylı bir alan. Fakat gerçekte iyi bir planı yapana kadar, sayfalarca kağıdı karalamak için kullanırız. Ardından günümüz teknolojisiyle bulut tabanlı araçlar kullanarak planımızın dijital halini ortaya koyarız. Bu planı markamız veya müşterimiz bilmez. Tamamen bizimle ilgili. Proje yönetimi ve işi ele almakla ilgili.

 

Web tasarımı ve kodlama, belirli bir sürede yetiştirilmesi gereken bir projedir ve doğru bir plan dahilinde gerçekleştirilebilir. Görev dağılımının, bilgi düzeylerinin, uzmanlık derecelerinin büyük önemi vardır. Bu süreç içerisinde web tasarım ve kodlama planlaması yaparız kısaca.

 

  • 3) Tasarım

 

Tasarım süreci planlamadan sonra geçtiğimiz bir süreç. Bu süreç de yine karalamalarla başlar. Karalamalardan birisi beğenildiğinde onun üzerinden gidilerek anasayfayı tasarlarız. Marka beğenirse, devamında alt sayfaları da tasarlarız. Anasayfa, sayfa, iletişim sayfası, galeri, blog sayfaları, kategori, arşiv, arama sayfaları gibi.

 

  • 4) Geliştirme

 

Sayfalarımız tasarlandıktan sonra arayüz geliştirmesi yapılır. Yani statik bir web sitesi ortaya çıkartılır. Hani anasayfa tasarlanmıştı ya, işte o sayfanın kullanıcılar tarafından tıklanabilir hali hazırlanır.

 

Görseller tıklanabilir veya etkileşim kurulabilir hale geldikten sonra da dinamikleştirmek için de yazılım geliştirme işlemi yapılır. Yani bu işlem neticesinde blog yazıları yazabilirsiniz, düzenleyebilirsiniz, silebilirsiniz, sayfa ekleyip, düzenleyip, silebilirsiniz, formlarınızdan müşterilerinizden teklifler alabilirsiniz.

 

Ayrıca geliştirme kısmında nasıl bir yazılım kullanılacak, bunu tercih etmek için de plan sürecinde karar veriyoruz. Nano Medya’nın özel içerik yönetim sistemini tercih ediyoruz genelde. Hem güvenlik hem de performans açısından daha iyi bir karar oluyor.

 

  • 5) Test etme ve teslim

 

Tasarım ve yazılım sürecinden sonra sistemin düzgünce çalışıp çalışmadığı, arayüzde sorunların olup olmadığı, tasarımda eksikler var mı yok mu diye test sürecine gireriz. Bu süreçte birçok yöntem var. Gerçek kullanıcılarla test, yazılımcıların, tasarımcıların testi, uygulama kullanılarak yapılan testler gibi…

 

Testlerimiz yayına çıkabilecek düzeye getirdikten sonra sonlanır. Test sonrası ise markaya proje teslim edilir. Yayına çıkar proje, yani web sitesi.

 

  • 6) Bakım onarım

 

Proje yayına alındıktan sonra hala süreci devam eder. İşler bitmiyor. Yıl boyunca belki de en sorunlu işlerden birisi de bu süreç. Bu süreçte bug adı verilen ve tasarım aşamasından itibaren ortaya çıkan web sitesi sorunları çıkıyor. Bu sorunlar giderilmediği müddetçe web sayfasının performansını düşürecektir. Hem performansı hem sürdürülebilirliği hem de markanın web’te de ayakta kalabilmesi için projenin izlenmesi, bakımı, onarımı yıl boyunca veya yıllar süresince gerçekleştirilecek bir süreç.

 

Bu sürecin tamamını Nano Medya üstleniyor ve hiçbir projede aksama olmaksızın, kopma olmaksızın projeyi sürdürüyor. Bir marka için olmazsa olmazlardanı gerçekleştirebiliyor.

 

Siz de web siteniz için Nano Medya’dan teklif alın!