2019’da SEO performansınızı en üst düzeye çıkarmak istiyorsanız gerekenler

2019’da SEO performansınızı en üst düzeye çıkarmak istiyorsanız gerekenler

4 Nisan 2019


Seo'dan kaçınılması gereken en büyük SEO hatalarından sizlere bahsedeceğiz.

Performansınızı Takip Ediyor musunuz?

Peter Drucker’in ünlü bir sözü vardır. “ Ölçemediğiniz şeyi yönetemezsiniz “ Çok doğru yerinde bir söz.  Web Sitenizi geliştirmek istiyorsanız SEO Performansınızı izlemenzi gerekir.

Peki Nasıl İzleyebilirsiniz?

Öncelikle Eski Png, Gif türü resimler kullanmak yerine JPEG ya da Webp. Formatını denemelisiniz. En iyi sıkıştırılmış resim formatı Webp. Formatıdır. Sitenizin en hızlı biçimde açılmasını sağlamak için mevcut resimlerinizi en iyi biçimde optimize etmelisiniz.

Doğru Anahtar Kelimeleri Seçmek

Makale yazdığınızda makaleniz ile alakalı olarak anahtar kelimelere yönelmeniz gerekir. Öncelikle Organik arama trafiğinizi yükseltmelisiniz. Google Anahtar Kelime Planlayıcı kullanarak arama motorundaki kelime hacimlerini takip ederek en iyi makale anahtar kelimelerinizi seçebilir %100 uyumlu seo ‘ya uygun makale yazdırabilirsiniz.

Site İç Mimarinizi Güçlendirmelisiniz

Site iç mimarinizi güçlendirmelisiniz. Peki Nasıl? İç Seo kriterlerine uyarak siteniz makaleniz içerisinde diğer makalelere yönlendirme link vererek ve link verirken “title” ve “alt” etiketleri kullanarak seo ‘da yükselmek istediğiniz kalimelerde önce varsa kategorilerinizi yoksa en çok yükselmek istediğiniz makalenizi güçlendirmek için ilgili makaleye sürekli link vermeye iç link vermeye çalışın. Dış seo yaparak sitenizi ek olarak güçlendirebilirsiniz fakat dış seo ‘ ya başlamadan önce mutlaka iç seo’nuzu güçlendirmelisiniz.

Rakiplerinizi İyi Analiz Edin !

Rakipleriniz ne kadar güçlü? Bunu en iyi Ahrefs aboneliği alarak raporlamalısınız. Profesyonel seo araçları kullanarak rakiplerinizin nerelerden backlink aldığını görerek sizde kaliteli olan linkleri seçip kaliteli yerlerden link alarak domain otoritenizi DA ‘yı güçlendirebilirsiniz. Çeşitli forumlarda rica ederek içerideki webmasterlerden destek alarak detaylı raporlama rica edebilirsiniz. Ya da ajansımıza başvurarak SEO alanında bir raporlama talep edebilirsiniz.

Rakiplerinizi sürekli takip edin. Sosyal Medya’da ne kadar iyiler? Pinterest, Twitter, Facebook, Instagram ‘da ne kadar iyiler ne kadar aktifler? Eğer rakipleriniz web sitesi olarak iyi fakat sosyalde kötülerse siz sosyallerde aktif olup onların bir tık önüne geçebilirsiniz. Çeşitli Stratejiler deneyerek rakibinizin önüne geçebilirsiniz.

Mozrank ‘ı kullanabilirsiniz. 30 gün trial versiyonundan faydalanabilirsiniz. Ahrefs kadar geniş kapsamlı olmasa’da bir çok özellik size oldukça fayda getirecektir.

Sayfanızda Hemen Çıkma Oranını Düşürmek İçin Strateji Geliştirin

Sadece text ağırlıklı yazılar insanları sıkar arada makale içerisinde görseller eklemelisiniz. Anlatıcı eğitici resimler eklemek kullanıcıların hoşuna gidecektir.

Eski Makalelerinizi Güncelleyerek Google’de sürekli atif olduğunuzu Google’ye tanıtın

Eski Makalelerinizi güçlendirerek birkaç ufak düzenleme ile google’ye bildirin ve güncelletin. O indekslediği sayfayı daha çok üste taşıması için birkaç strateji var sürekli imleme yaparak ilgili makaleyi güçlendirin. Misal 2010 ‘da yazdığınız bir makale örneğin Kpss sınav sonuçları açıklandı kelimesi bunun başına 2018 Kpss sınav sonuçları açıklandı demeniz 2019 yılında size bir fayda getirmez fakat bu içeriği silmek yerine hazır indeks almış belli bir kıvama gelip arama motoru organik arama sonuçlarında yer edinmiş otoriter bir yazıyı güncellemek ve vizyona uygun bir biçimde düzeltmek çok mantıklı bir davranış olacaktır. Örneğin 2019 Kpss sonuçları açıklandı cümlesini kullanarak hemen güncelleme yaparak birkaç ekleme ile arama motorunun biraz daha üste taşımasını sağlayabilirsiniz. Bilinen haber sitelerinin hep ilk sıralarda çıkması sizce bir tesadüf mü? Onların hepsi var olan makaleyi editleyerek otorite puanlarını hep yüksek tutmuşar ve kendi içerisinde bir rekabete girmişlerdir. Sizde bu stratejiden faydalanabilirsiniz.

Neden mi?

Çünkü Google gerçekten çok geç indeksliyor ve sıralamaya neredeyse 1-2 yıl içerisinde yükseltmeye başlıyor süreç hali ile bu kadar geç olunca ister istemez eski makalelerin kıymeti burada daha iyi anlaşılıyor.

 

Makale Başlığı Olarak Uzun Kelimelerden Kaçının

Sadece anahtar kelime olsun diye çok uzun başlıklar atmayın. Google bunları spam olarak algılayabilir. Sadece anahtar kelime olsun diye makale yazmayalım. Gerekirse h1 h2 h3 h4 h5 h6 tagları kullanarak makale içerisinde kullanalım fakat asla url satırında çok uzun bir makale yayınlamayalım. Gerekmedikçe.

 

Link Satın Almayın !

Google link satın alınan siteleri tesbit edip arama sonuçlarında spam cezası ile cezalandırıyor. Son güncellemeler ile birlikte bu işi sürekli yapan siteleri Google tesbit ederek ceza işlemleri uyguluyor. Google web yöneticisi yönergelerine göre link satın almak spam sebebidir. Fakat alıpda fayda görenleri de görüyoruz. Fakat ben bunların kısa vadede iyi uzun vadede olumsuz olacağını düşünüyorum. Özellikle Footer link alımı yapanların fotoer link’den vazgeçtiğinde kazandığı otorite puanını da kaybedecektir. Devamlılık arz etmeyecek bağlantılardan kaçınmanızı tavsiye ediyorum. Anlık yükselişler için uygun fakat uzun vadede sitenize zarar vereceğini düşünüyorum.

Seo Trends’i Takip Edebilirsiniz.

Sırf Makale yazmak için uğraşıyorsanız eğer Google Trends’lerini takip edebilirsiniz. En son çıkan en popüler kelimeleri takip edebilirsiniz.

Organik Hit İçin Adwords Tercih Edin.

Otomatik hit siteleri sitenize zarar verebilir, Bunun yerine Google Organik Arama sonuçları kullanılarak  Organik Trafik çekebilirsiniz. Legal olarak çekebileceğiniz en iyi trafik Google arama sonuçlarından organik aldığınız trafiktir. Bu da sizi Google ‘de yükseltecektir. Arama hacminiz genişleyecek ve otoriter bir siteye sahip olacaksınız. Peki Google adwords yönetmek çok zor mu? Firmadan firmaya değişir rekabet ‘e göre kampanyalar ve düzenlemeniz gereken araştırmanız gereken anahtar kelimeler olabilir.

Firmanızdan Seo Danışmanlığı ve Adwords Danışmanlığı alanında destek alabilirsiniz.