360 Derece Dijital Pazarlama ile Veriminizi Arttırın

360 Derece Dijital Pazarlama ile Veriminizi Arttırın

25 Mart 2021


360 Derece Dijital Pazarlama ile Veriminizi Arttırın

Teknolojinin ve dijitalleşmenin hızla geliştiği günümüzde pazarlama stratejileri de dijital pazarlama alanına doğru gelişme göstermiştir. 360 derece dijital pazarlama doğrudan ve geleneksel pazarlamada kullanılan iletişim materyallerinin marka ve pazarlama karmasının diğer unsurlarla birleştirilmesidir.  Dijital pazarlama reklam, tanıtım ve pazarlamaya ait tüm unsurları içine alırken müşterileri ile her kanalda iletişim kurmayı amaçlar. Esas olan potansiyel müşteriye her kanaldan ulaşmak ve dokunmaktır. 360 derece dijital pazarlama tıpkı geleneksel pazarlamada olduğu gibi müşterilerin satın alma tercihlerini değiştirecek stratejiler gerçekleştirmektir. Günümüzde 360 derece pazarlama stratejilerinin yerini müşterilerin düşüncelerini paylaştığı online ve offline kanalların bir arada kullanıldığı dijital pazarlama stratejileri almıştır. Yeni nesil pazarlama stratejisi olarak da bilinen bu pazarlama yöntemi, reklam kampanyalarının dijital mecralarda devamlılığını sağlamaktadır.

Verimli Bir Dijital Pazarlamanın Temel Adımları

Dijital pazarlama iş dünyasının dijitalleşmeye kaymasıyla daha önemli bir hale geldi. Verimli bir dijital pazarlamanın temel adımları aşağıdaki gibi sıralanabilir.

  • Web Sitesi
  • İçerik ve içerik pazarlaması
  • Arama Optimizasyonu- SEO
  • Tıklama başına Ödeme Planları
  • Sosyal Medya
  • E-posta pazarlama
  • Müşteri ilişkileri Yönetimi
  • Lead Nurturing

360 Derece Pazarlamanın Özellikleri

Dijital pazarlama 360 derece pazarlamanın özellikleri ile birbiriyle uyumlu olarak bütünleşik şeklini almış halidir. Bu durumda pazarlama stratejisi özelliklerine göz atmak konu hakkında fikir almak isteyenler için yararlı olabilir.

  • İletişim kanallarının verdiği mesaj bütünleşik pazarlamanın parçasıdır.
  • Yeni nesil pazarlama stratejisi teknolojiyi her kanalda kullandığı gibi, müşteri odaklıdır.
  • Hedef kitlenin aktif olduğu tüm kanallarda uygulanır.
  • İletişim ve pazarlama faaliyetleri ölçülür
  • Müşteri ile iletişim etkili ve çift yönlüdür.
  •  Pazarlama ya da reklam mesajı bir kaynaktan çıkar. Hedef kitleye pazarlama karması içinde sunulur.

360 derece pazarlama yöntemlerine bakıldığında ise, outdoor reklamlar, medya satın alma, dijital reklam, sosyal medya, SEO, müşteri iletişimi, e-posta kampanyaları, içerik ve web sitesi olarak sıralanabilir. Günümüzde yaşanan korona virüs salgını nedeniyle dijitalleşme son hızla devam ederken  daha çok KOBİ ve diğer işletmeler dijital ortamda mevcut varlıklarını sürdürmeye  ve bu ortamı verimi bir şekilde kullanmaya devam edeceklerdir.