4 Adımda Facebook Pazarlama Kampanyası Oluşturmak

4 Adımda Facebook Pazarlama Kampanyası Oluşturmak

14 Ekim 2018


4 Adımda Facebook Pazarlama Kampanyası Oluşturmak

Sosyal medya platformları ve özellikle Facebook, online pazarlamanın en etkili yapılabildiği sistemler arasında yer alıyor. Google, kalite ve listeleme sıralamasında daha çok sosyal medya içeriklerine yer veriyor. Dolayısıyla tüm firma, işletme, kurum, kuruluş ya da oluşumların sosyal medya platformlarında olması dolaylı yoldan sağlanmış oluyor.

Facebook pazarlama kampanyası oluşturmak ve Facebook reklamlarını etkili biçimde kullanmak için bazı teknik detaylar bulunuyor. Bunlar uygulandığında başarılı sonuçlar, olumlu e-ticaret kazançları elde edebilirsiniz.

Facebook Reklamında İlk Adım

Sosyal medya platformları arasında en çok kullanıcı sayısına sahip olan Facebook, pek çok şirketin de sisteme dahil olmasını ve dijital pazarlamanın sirküle edilmesini sağlıyor. Daha çok kullanıcıya erişebilirlik sağlandığı için Facebook reklamlarının nitelikle hazırlanması gerekiyor.

Birinci adım, kampanya amacını belirlemektir. Hazırlanan reklamın amacı nedir, elde edilmek istenen sonuç nedir öncelikle belirlenmeli ve kampanya projesi bu hedefte geliştirilmelidir. Facebook’un sunduğu hazır yöntemler değerlendirilerek başarılı kampanya oluşturma sağlanabilir. Bu seçenekler şu şekildedir;

·         Gönderiyi Öne Çıkarma: Facebook’ta paylaşılan reklam, tanıtım çalışmalarının hedef kitleye ulaşması için öne çıkartmak

·         Sayfa Tanıtımı: Facebook sayfasının kullanıcı sayısını yani beğenisini arttırmak.

·         İlgi Çekici İnternet Sitesi: web sayfasına tıklanma oranını artırmak

·         Web Sayfası Dönüşümleri Arttırma: kullanıcıların mail ve abone listene kaydolmalarını sağlamak. Site üye sayısını artırmak

·         Uygulamaların Tanıtım ve Satışı: Web sitesinde sunduğunuz uygulamaların satın alınmasını ve kullanılmasını sağlamak.

·         Uygulama Etkileşimi Arttırma: Facebook ya da mobil uygulamanın kullanıcı sayısını arttırmak.

·         Etkinlik Katılımı Sağlamak: Düzenlediğiniz etkinliğe katılımcı sayısının arttırılması.

·         Teklif Sağlama: Web satış sitenizdeki indirim veya kampanyalarınıza kullanıcı çekmek

·         Video Görüntülenmelerini Artırmak: Tanıtım hizmetinizi anlatan videoların izlenmesini sağlamak.

Facebook’un hazırlayıp sunduğu bu hedeflerden birini belirleyerek reklam çalışmasına başlayabilirsiniz.

Facebook Reklamında İkinci Adım

Hedef kitle belirlemesi ve reklamın kimler için sunulacağı analiz edilmelidir. Ürün ya da hizmet tanıtımının yapılacağı reklam videosunda hedef kitle için filtreleme yapılmalıdır. Ülke seçimi, şehir seçimi, yaş aralığı, cinsiyet, lisan seçimi gibi faktörler belirlenerek, reklam hedef kitlesi belirlenir.

Etkili Facebook reklamı hazırlamak için hedef kitle belirlemesinde özel ayarlama ve seçenekler kullanabilirsiniz. Demografik bilgi bölümünde ekstra filtreleme özellikleri sunulur. Eğitim düzeyi gibi filtrelemeler ile hedef kitle daha belirgin hale getirilebilir.

İlgi alanlarına göre seçenekler, alışveriş alışkanlıkları, mobil cihaz kullanımları gibi seçenekler buton üzerinden değerlendirilir. Tüm uygulama ve etkinlikler için aynı ayarlama modülleri kullanılabilir ve sayfanın takipçileri hedef kitleden çıkarılarak, farklı kullanıcılara erişim sağlanır.

Facebook Reklamında Üçüncü Adım

Reklam bütçesini ayarlamak, etkili reklam hazırlama ve ideal sunum yöntemlerinden biridir. Firma veya markanıza göre reklam bütçesini ayarlayabilir, günlük ve toplam bütçe hesaplamalarında makul değerleri belirleyebilirsiniz.

Reklamın erişeceği tahmini kullanıcı sayısı, sisteme girilen fiyat ile sunulur. Yani ne kadar bütçe düşünüyorsanız, gösterimi yapılacak kullanıcı sayısını sunar. Yine bütçe orantısında gösterilecek süre ayarlanabilir. Gösterim başına ya da tıklamaya göre sunumlar Optimizasyon Kriteri bölümünden ayarlanabilir.

Facebook Reklamında 4. Adım

Görsel içerik ve sunum en etkili reklam araçlarından biridir. Facebook reklamlarında resim ve metin kullanımının ideal biçimde dizayn edilmesi gereklidir. Reklama eklenen metinler ve görsel içerikte kullanılan resimler, kullanıcıların ilgisini çekecek nitelikte olmalıdır.

Fazla aşırıya kaçmayacak şekilde 3-5 adet resim, görsel kullanmak dikkat çekmede etkilidir. Facebook resim boyutlarını ayarlayabilir, ilgi çekmeyen resimleri kaldırarak bütçe ayarlaması yapabilirsiniz.

Metin boyutu ve kapsamı, görseli gölgelendirmeyecek şekilde yapılmalıdır. Metinlerin kapladığı alan görselin 5’te 1’i oranını geçemeyecek formda uygulanmalı, etkili şekilde biçimlendirilmelidir.