Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı Nedir

Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı Nedir

25 Mart 2021


Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı Nedir?

Dijital pazarlamanın en önemli unsurlarından biri de anahtar kelimelerdir. Anahtar kelime, müşterilere sunulan ürünü ya da hizmeti tanımlamasının yanı sıra reklam kampanyası için seçmiş olduğunuz kelime ya da kelime gruplarıdır. Bunun yanında anahtar kelimeler reklamın ne zaman ve nerede görüntüleneceği belirlemeye yardım eder. Anahtar kelimelerin seçimi çok önemlidir. Çünkü anahtar kelimeler reklamları potansiyel müşterilere göstermektedir. Herhangi bir kullanıcı Google’da arama yaparken kelimeler kullanır. Reklam kampanyanız için belirlediğiniz anahtar kelimelerle olan benzerliği ölçüsünde reklamınız o kullanıcıya gösterilebilir. Yüksek kaliteli ve ilgili anahtar kelimeler seçimi ürün ve hizmetlere en çok ilgi gösteren potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlayacaktır. Adwords anahtar kelime planlayıcı tam da bu noktada devreye girer. Anahtar kelime planlayıcı güçlü bir anahtar kelime listesi oluşturmanızı sağladığı gibi tıklama başına ödeme kampanyanızı da avantajlı şekilde başlayacaktır. Bunun yanı sıra sunduğu anahtar kelime önerileri ve bütçe tahminleri sayesinde reklam stratejinizi belirlemenize de olanak sağlayacaktır.  Ayrıca potansiyel müşterilerinizin işletme ile ilgili arama yaparken kullandığı daha önce aklınıza gelmeyen terim ve ifadeleri de kelime planlayıcı sayesinde öğrenmiş olursunuz.

Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?

Adwords Anahtar Kelime planlayıcı kullanılabilmesi için öncelikle Google Ads hesabına girmeniz gerekiyor. Hesabınıza giriş yaptığınızda sağ üst köşede bulunan “Araçlar ve Ayarlar’ı tıklamalısınız. Karşınıza açılan sayfanın sol tarafında “Planlama” bölümünde Anahtar kelime planlayıcıyı tıklamanız yeterli.  Anahtar kelime planlayıcıdan iki şekilde yararlanabilirsiniz. İlk seçeneğiniz yeni anahtar kelimelerdir. Ürün ya da hizmetle ilgilenen kullanıcılara erişmenize yardımcı olacak yeni anahtar kelimeleri size sunar. Diğer seçeneğiniz ise arama hacmi ve tahminlerdir. Arama hacmi demek o anahtar kelime ile yapılan arama miktarı, diğer geçmiş metrikler ve gelecekte nasıl performans göstereceklerine dair tahminleri verir.

Yeni Anahtar Kelime Fikirleri Nasıl Edinirsiniz?

Adwords Anahtar kelimeyi planlayıcı açıldığında karşınıza gelen yeni anahtar kelime bulun seçeneğini tıklayın. İşletmeniz ile ilgili aklınıza gelen anahtar kelimeleri ya da web sitenizin URL’sini eklemeniz gerekiyor. Her kelimenin ardından entera basın. Kelimeleri ya da URL’yi ekleyip başla butonuna basmalısınız. Diğer bir alternatif ise planlayıcıya girdikten sonra karşınıza açılan sayfanın sol üst köşesinde Anahtar kelime fikirlerine tıkladıktan sonra aram kutusuna işletmenizle ilgili kelimeler, kelime grupları ya da URL girip “ Sonuçları Göster”e tıklayın.