Arama Motoru Nedir?

Arama Motoru Nedir?

5 Haziran 2018


ARAMA MOTORU NEDİR?

 

Arama motorları, web sitelerinin kullanımını en kolay, kapsamlı bir şekilde erişebilir bilgi araçları olarak tanımlayabiliriz. Arama motorları bilgi kaynakları olarak, siteler üzerinden aradığımız bilgilere en yakın olanı bulmamıza olanak sağlamaktadır.

Arama motorları aradığımız bilgiler ile ilişkili sonuçları göstermekle kalmaz, bu arama sonuçları ile ilgili çeşitli konularda bizleri bilgilendirerek en uygun yönlendirmeleri sağlar ve bizleri yöneltir. Hatta yanlış bir kelime aradığınızda akıllı arama motorları “ Bunu mu demek istediniz?” gibi aradığınız kelimeler ile ilgili olasılıkları ve aramakta olduğunuz cümleleri içeren anlamdaş kelimeleri sizlere sunar.  İnternet üzerinde en çok aranan kelimeleri sizlere kolaylık olsun diye sunar , önerilerde bulunur.

 

ARAMA MOTORLARI SİTELERİ NEYE GÖRE ANALİZ EDER?

 

Arama motorları , sitleri bir kalite sırasına göre analiz eder ve özel bir algoritma süzgeçinden geçirerek siteleri bir sıralamaya koyar. SEO ismini verdiğimiz (Arama Motoru Optimizasyonu) doğal yollardan üst sıralara çıkan siteler yer almaktadır. SEO sitelerin üst sıralara çıkabilmesi için yapılan site içi ve site dışı çalışmaların bir bütünü olarak da ifade edilebilir. Üst sıralarda yer almak için yapılan seo çalışmaları doğru olarak yapılan çalışmalar neticesinde google arama motorlarında ve diğer arama motorlarında üst sıralarda yer alabilmeniz için sizlere olanak sağlamaktadır. Google çok eski teknolojide olduğu yıllar ile şu anki güncel teknolojinin sağladığı algoritmalarda kendini güncellemiş ve eskiden anahtar kelime çöplüğü tabir edilen spam siteleri veritabanından çıkartarak hem kendi sunucularını rahatlatmış hem’de ziyaretçilerine daha kaliteli linkler ve çalışmalar çıkması için SEO ismini verdiğimiz kalite yönergesini devreye sokmuştur.

Arama Motoru Analiz

 

SEO NEDİR? SEO TERİMLERİ NELERDİR?

 

Pagerank : Google’nin bir puanlama sistemidir sitenin giriş çıkışlarına göre düzenlenen bir derecelendirmedir fakat günümüzde önemini yitirmiştir. Artık yeni google algoritmalarında kullanılmamaktadır.

Domain : Site adresine verilen isimdir. Domainin ismi ve uzantısı olarak 2 çeşittir. Örneğin Nanomedya.com ve Nanomedya.com.tr  ikiside aynı isimdir fakat uzantıları com ve com.tr olmak üzer 2 çeşittir. Farklı uzantılardan istediğiniz kadar boşta olan domaini satın alabilirsiniz. Domainler 1 yıldan alınmaya başlar 2-3-5-10 gibi katmanlar ile regleyebilirsiniz. Domainin satın alma süresi ne kadar uzun olursa SEO açısından o kadar önemlidir. Çünkü Google ciddi siteleri sever 1 yıllık geçici siteleri bugün var yarın yok gibi algılar fakat 5-10 yıl gibi uzun vadede reglenmiş domainleri daha çok kaliteli olarak görmektedir.

Hosting : Domain kadar hosting de çok önemlidir. Sitenin açılış hızı ve hız optmizasyonu açısından sunucunu önemi oldukça fazladır. Ping süreleri  ne kadar düzgün açılış hızı ne kadar iyi ise site o kadar hızlı açılacak ve ziyaretçileriniz o kadar rahat sitede dolaşabilecekler ve sitede kalma süreleride buna bağlı olarak artacak ve buda SEO açısından sizlere olumlu olarak yansıyacaktır. Verilerimizin saklandığı harddisk hostinglerde barınır. Domain ismini verdiğimiz üstde bahsettiğimiz uzantı yazıldığında aslında 46.45.222.222 vs örnek olarak verilmiştir gibi ip numarası olur ve bu ip numarası nanomedya com tr de olduğu gibi gelebilmesi için domain tarafından bilinir fakat size ekranlara site ismi olarak yansır.

 

Off Page SEO:  Site dışı seo çalışmalarıdır. Harici sitelerden alınan link, sosyal medya gibi sitelerden gelen her türlü tanıtım ve paylaşım çalışmaları off page seo kapsamına girmektedir. Örneğin bir ajansdan tanıtım yazısı paketi aldınız 20 adet farklı siteden web sitenize makale yazdırdınız bu yaptığınız işlem Dış SEO yani off page SEO ‘dur.

On Page SEO : Sayfa bazlı, yani site içi seo çalışmalarına verilen isimdir. Bir web sitesinin kodlama yapısı, link, mobil uyumu, içeriği makalesi gibi öğelerin birbirine bağlantılı olarak link verilmesidir. Örneğin bir makale yazdınız ve bir önceki yazdığnız siteniz içerisindeki makaleye yeni yazdığınız makale içerisinde link verdiniz. Örneğin “ Bir önceki makalemizde SEO nedir? Konusunu anlatmıştık. “ kelimesini kullanıp bir önceki makaleme url link verdiğimde bu iç seo olur. Örneğin Anne ve bebek ürünleri satan bir mağazayız diyelim. Kategorimiz anne ve bebek biz makalemizi ya da ürünümüzü girdik ve link olarak ana kategorimizi iç seo olarak güçlendirmeliyiz. Diyelim ki; Bitki çayı kategorimiz var ve xxx isimli bir bitki çayımız var kategorimize link vererek her eklediğimiz üründe arama motorlarının sitemizi ziyaret ederek geçirdiği süre içerisinde sürekli gözü ordaki kategori  linkine çarpacaktır. Nedir bu kategori? Neden bu kadar çok ürün var ve bu kadar çok ürün neden bu kategoriye yönlenmiş hımm… Demek ki bu kategori değerli bunu daha çok incelemeliyim…. Gibi arama motoru kendisine böyle bir şartlandırma getirerek o sürekli iç link verdiğiniz ana kategoriyi arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkartmak isteyecektir.

“ Not: İç SEO yapılmamış bir web sitesi Google arama sonuçarında üst sıralarda yer alması bir mucizedir.”

Backlink:  Backlink sitenin kendi içindeki başka sayfalara da verildiği linkler içinde kullanılabilir bir kaynaktır. Dışarıdan aldığımız linklerde backlinkdir. Backlink bir referans olarak düşünelim. Örneğin bir boyacı ile iş yaptınız adamın işçiliğini beğendiniz ve her tanıdığınıza tavsiye ettiniz ve bu kişinin iş yapmasına referans oldunuz sayenizde bir iş daha yapabildi. Arama motorlarıda aynen bu mantıkla çalışır ne kadar çok diğer aynı sektörden link alımı yaparsanız örneğin ben meyve satıyorum fakat şu arkadaşım var buda meyva suyu satıyor meyveyi benden meyve suyunu ondan alabilirsiniz …. Gibi bir mantık ile link bağlantısı vererek sitelerinizi güçlendirebilirsiniz.