Canoncial URL'nin Yapısı Nasıldır

PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Canoncial URL

CANONICAL URL’NIN YAPISI NASILDIR?

Bir web sitesi büyüdükçe, sayfaların birbirinin çoğaltılmasının veya çoğaltılmasının engellenmesi genellikle zordur. Bu, yinelenen içerik sorunlarına neden olabilir. İki benzer sayfanız varsa ve her ikisi de belirli bir anahtar kelime için sıralamaya uygunsa, arama motoru yalnızca iki URL’den hangisinin trafiği göndermesi gerektiğini bilmez. Bunu çözmek için, tercih edilen bir URL seçebilirsiniz, buna canonical URL diyoruz.

Bir standart URL belirli benzer URL'ler aslında aynıdır arama motorlarına sağlar. Bazen birden fazla URL'de (veya hatta birden fazla web sitesinde) bulunabilecek ürünleriniz veya içeriğiniz olabilir, ancak kanonik URL'ler (rel = canonical özniteliğine sahip HTML link etiketleri) kullanarak, bunları sıralamanıza zarar vermeden sitenizde kullanabilirsiniz.

NEDEN CANONICAL URL?

AYNI İÇERİK BİRDEN FAZLA URL İÇİN ÇÖZÜM: CANONICAL URL

Bir kanonik URL, yinelenen içerik için teknik bir çözümdür. Örneğin, iki kategoriye eklenmiş ve iki URL altında var olan bir gönderiye veya ürüne sahip olabilirsiniz, şöyle:

https://nanodanorneksite.com/beyaz-sapkalar/beyaz-ve-kirmizi-sapkalar/

https://nanodanorneksite.com/kirmizi-sapkalar/kirmizi-ve-beyaz-sapkalar/

Bu URL’lerin ikisi de aynı ürün için ise, kurallı URL’den birini seçmek, Google’a ve diğer arama motorlarına arama sonuçlarında hangisinin gösterileceğini söyler.

Canonicals ayrıca arama motorlarını bir makalenin orijinal versiyonuna yönlendirmenize de olanak sağlar. Diyelim ki kendi sitesinde yayınlanan başka bir parti için bir yazı yazdınız. Sitenize de göndermek isterseniz, orijinal sürüme kanonik olarak göndermeyi kabul edebilirsiniz.

CANONICAL URL NASIL BELİRLENİR?

Bir web sayfasının kaynağında arama yaparak bir kanonik URL görülebilir rel="canonical". Yalnızca arama motorlarının gördüğü, kullanıcılarınızın bundan etkilenmeyeceği bir unsurdur.

CANONICAL URL NE ZAMAN YÖNLENDİRİLİR, KURALI VAR MIDIR?

Yönlendirmelerden farklı olarak, kullanıcılar kanonik durumunuzu görmez. Eğer varsa olabilir sitenizi bozmadan bir yönlendirme URL'si. Malısın. Ancak, yeniden yönlendirme sitenizi mantıksız hale getiriyorsa, kanonik ayarı yapmak uygun bir çözümdür.

CANONICAL URL YAPISINA SAHİP OLMAK İÇİN NE YAPMALISINIZ?

Web sitenizin SEO'sunu, kullanılabilirliğini ve dönüşümünü nasıl optimize edeceğinize dair en iyi bilgi notlarına ulaşmak için bizleri takipte kalın. Sitenizi nasıl daha üst sıralarda tutacağınızı öğrenmek için yeni başlayanlar için giriş seviyesi SEO hizmetimizi alabileceğiniz gibi Canonical URL yapısıyla arama motorlarında harikalar yaratmamızı istiyorsanız.

 

23 51
Nanomedya Footer Logo
Yenilik ve kampanyalarımızı sosyal medya aracılığıyla takip edebilirsiniz.
instagramFacebookTwitterLinkedin
İletişim
adres
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Mahall Ankara E-Blok No: 274/6/31 Çankaya / ANKARA
telefon
0850 711 04 06 - 0532 720 32 25
EPosta
info@nanomedya.com.tr
© Nano Medya. 2010-2019 Tüm Hakları Saklıdır.