Case Study (Vaka çalışması) nedir?

PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Case Study (Vaka çalışması) nedir?
Case Study (Vaka çalışması) nedir? Case study detaylı bir analiz ve araştırma isteyen tam bir ekip işidir. Ekip olarak çalışıldığında detaylı veri analizleri doğrultusunda bir rapor sunarak çalışmalarınızı Case study ile neticelendirebilirsiniz.

Case Study (Vaka çalışması) nedir?

"Case Study", internet üzerinde SEO işi ile uğraşan firmaların şu an trend kelimelerinden birisidir. Fakat pek fazla yayın bir çalışma metodu değildir. Daha doğrusu daha kimse ne olduğunu bilmiyor. Kısaca türkçe'de "vaka çalışması" olarak nitelendirilir. Analize dayalı bir araştırma türüdür.

Çalışma yapabilmek için önümüzde öncelikle büyük veriler olması gerekir yani nedir bu? konu ile ilgili makale ve döküman oldukça fazla olmalıdır. Örneğin bir olay var ve bu olayı iyi analiz etmeliyiz. Alt başlıkları iyi seçmeli ve onun ile ilgili güzel seo makaleleri yazmalıyız. Yaratacılığa dayalı bir sistemdir. Bunun için iyi bir beyin fırtınası estiren bir ekipe sahip olmalısınız.

Yani ekip çalışması gereken bir iş örneğin SEO kelimesi için bir Case Study yapmak isterseniz önceliğiniz seo kelimesi ile ilgli vaka araştırması yapmak gerekir yani

seo ile ilgili kelimeleri iyi analiz ederek örneğin daha önce işte xyz(örnek) sitesi ile çalıştım seo da şu şekilde geriledim gibi bir şikayeti ele alalım. Bu şikayet neden olmuş detayı bir analiz

yaparak misal örnek vermek gerekirse; şu şu sitelerden link almışsınız şu şekilde anti seo yapılmış vs gibisinden bir analiz rapor çıkartarak dökümanlar ve belgelerle destekleyerek gerekirse pdf, gerekirse Doc gerekirse xls şeklinde raporlamalar ile çeşitlendirerek Case study yapabiliriz.

 

İnternet üzerinden bir anket yaparak işte örneğin 100 kişilik bir anket araştırması ve katılımcı neticesinde şu site için seo ve analiz konusunda bu kadar şikayet alındığı tesbit edildi ilgili firma işini orta yada düşük düzeyde yaptığı anlaşıldı gibisinden bir örnek verebiliriz diye düşünüyorum. Bu işlemleri gerçek bir istatistik verilere dayanarka yapmanızı tavsiye ederim.

 

Bu işlemleri yaparken #hastag etiketleri de önemli tabiki. #SEOfiyaskosu gibi etiketler türeterek Study Case yapabilirsiniz.

Ya da farkı bir örnek vermek gerekirse ; Mimarlık Başarıları isminde bir Study Case yapsak ne yapmamız lazım bir çok mimarı ele alıp yaptığı işleri eksikliklerini artılarını iyi analiz edip ortalama 1000 karakterli güzel ve uzun bir yazı ile destekleyerek detaylı raporlar sunmalıyız. Mesela Mimarların yaptığı işler hataları, dekorasyoncuların yaptığı işler hataları, dekorasyoncular ile mimarların arasındaki farkları her şeyi ile eksiksiz bir şekilde yapmalıyız.Mimar ile Dekorasyoncuların analizini iyi yaparak kullanıcılara bu istatistikleri, raporları sunarak daha detaylı ve kaliteli bir içerik sunabilirsiniz. Bu da Study Case'nin en belirgin ve en etkin yoludur.

Case Study (Vaka Analizi)

Küreselleşen dünyamızda internet ve internet üzerindeki içeriklerinkullanımı oldukça önemlidir. Aynı zamanda internet üzerindeki varlığınızın çeşitli platformlarda korunabilmesi, içerikanalizlerinizin siteniz ve içeriklerinizin amacı doğrultusunda incelenmesi, amacına hizmet etmesi bakımından büyük önem taşımaktadır. Geliştirilmiş olan birçok yazılım ve eklentiler bu doğrultudakullanıma sunulmaktadır. Tamamıyla tüm verilerin baştan sonra incelenmesini sağlayan ve ülkemizde henüz yeni olan Case Study (Vaka Analizi) nedir? Öğrenmeniz bu konularda da olumlu kazanımlar elde etmenize yardımcı olacaktır.

Case Study (Vaka Analizi) Nedir?

Yazılım, web sitesi tasarımı, Seo ve benzeri hizmetler sunan ekipler ya da firmalar tarafından sunulmakta olan vaka çalışma hizmetleri çeşitli metotlar kullanılarak ayrıntılı ölçme, çıkan sonuçlar arasında değerlendirme yapma ve araştırma yaparak geliştirmeye imkan sağlayan bir dizi verilerin raporlanması işlemidir.Case study (Vaka Analizi)web ve internet alanında firmanın ya da bireylerin verimlerini ve başarılarını artırmayı amaçlayan bir çalışma olarak karşımıza çıkmaktadır.

Ülkemizde çok yeni olmasına rağmen  sektörde oldukça hızlı yayılan bu yöntem dijital pazarlama, sosyal medya, web sitesi tasarımı, video pazarlama, mobil uygulama, TEOG,ux deneyimi, SEM, e-ticaret gibi sıklıkla kullanılan alanlarda kullanılmakta ve kullanıcılar ile paylaşılmaktadır.Geniş kapsamlı olarak kullanım alanı oluşmaktadır. Yapılan işlemler Kriz yönetimi metotları, planlama, sunum becerisinin arttırılması, organize yeteneğini ölçülmesi gibi durumları gözlemlenmektedir.

Case Study (Vaka Analizi) Nasıl Yapılır?

Gerçek ya da tüzel bir kurum ya da kuruluşun durumu hakkında bir analiz hazırlayabilmesi içinCase study (vaka analizi) çalışmalarında birçok farklı materyal ve bilgi kullanılmaktadır. Bu işlemlerin yapılmasında anket, mülakat, istatiksel veriler, takım ile yapılan istişareler, geçmişe dayalı raporlanan bilgiler kullanılmaktadır.

Case study (vaka analizi) çalışması tamamıyla tüm verilerin toplanması ve bütünlük kavramların altında incelenmesini gerektirmektedir. Projeye ait olan tüm veri ve bilgilerin toplanarak analizlerinin ayrıntılı bir biçimde gözden geçirilmesi gerekmektedir. Genel olarak arama motorlarının tümünün altyapısı Google tarafından sağlanmakta olduğu için vaka analizlerinde hazırlanan sunulan ve elde edilen bilgiler Google ekibine gönderilerek yayınlanması istenir. Elde edilip Google’a sunulan bilgiler Google ekibi tarafından uygun görülmesi halinde belirlenmiş olan adreste yayınlanarak diğer kişilerin de görmesi için görünüme açık hale getirilir.

Case Study (Vaka Analizi) Aşamaları Nelerden Oluşur?

Vaka analizi belirli aşamalardan oluşmaktadır. Bu aşamalar:

  • Vaka analizi çalışması için bir ekibin belirlenmesi.
  • Vaka analizi nin tüm bireyler tarafından anlaşılması için rakamı ettiğini okunması sağlanır.
  • Vakada konular önem sırasına göre belirlenip önemli konular tekrardan belirtilir.
  • Vaka incelemesi kapsamında hangi problemlerin olduğu bulunur.
  • Önceden elde edilmiş olan istatistikler ve eldeki bilgiler kullanılarak birçok bilgi ve istatiksel veriler elde edilir.
  • Yeni eski çözüm fikirleri ortaya konularak kayıt altına alınır.
  • Mümkünse farklı çözümler bulma yoluna da gidilir.
  • Sunulan tüm çözümler arasında vakanın akıbeti açısından en uygun olan çözüm seçilir.
  • Sonuçlar ekip tarafından öngörülür ve bu sonuçlara yönelik sunumlar hazırlanır.
  • Yapılan tüm işlemler gözden geçirilerek detaylıca incelenmesi yapıldıktan sonra bildirimlere göre kritikler oluşturulur.

 

Daha Anlaşılır Haliyle Case Study (Vaka Analizi)

Case study (vaka analizi) daha iyi anlaşılması için günümüzde hemen hemen herkesin başına gelen örnekleri inceleyebiliriz. Bu kapsamda iş başvurusunu inceleyebiliriz.

Bir iş başvurusu yapmak konusunda karar vermeniz gerekebilir. Karar verme aşamasında zorlandığınız ya da bir türlü karar veremediğiniz zamanlarda vaka analizi yapılabilir.

  • Burada yapacağınız vaka analizinde öncelikle neden bir seçim yapamadığımızı belirlersiniz.
  • Hangi iş türünün sizin için daha doğru karar olabileceğini kararlaştırırsınız. Kararlaştırılmış olduğunuz iş haricinde farklı alternatif işler veya alternatif çözümlerle belirlersiniz.
  •  Seçtiğiniz iş veya seçtiğiniz alternatifin neden seçildiğini net bir yolla yanın bulmalısınız.
  • Tüm sorularınızın cevaplarını net bir şekilde arayıp gerek yaşantınızdan gerek ihtiyacınızdan gerekse iş hayatındaki beklentiniz den yanıtını bulabilirsiniz. Bulduğunuz yanıtlara göre seçmiş olduğunuz iş ve alternatif arasında karar verebilirsiniz.

Case Study (Vaka Analizi) Kazanımları Nelerdir?

Bu sayede sizin için en uygun işi seçebilme imkânına sahip olabilirsiniz. Seçeceğiniz iş konusunda hata yapmak gibi bir sorun ile karşı karşıya kalmazsınız. Yapacağınız vaka analizi sayesinde sorun çözüme yeteneğinizi geliştirebilirsiniz. Aynı zamanda sonuca ulaşma alternatifler geliştirme bir bu konularda da kendinizi geliştirebilirsiniz. Normal yaşantınızda daha bir çok faydasını görebilmeniz mümkündür.

Kurumsal firma bazlı düşünüldüğünde firmanın tüm işlemlerinin vaka analizi ne uyarlanması sayesinde gerek çalışmalarını gerekse internet üzerindeki çalışmalarında hedefine yönelik başarılı sonuçlar elde etmesi sağlanabilir. Hedef kitlesinin doğru seçebilmesi sesli hedef kitlesine uygun ürünlerin son olması ve hem satışlarda hem de yeni müşteri kazanmakta doğru metotlar geliştirilebilir.

Aynı zamanda ticari faaliyetlerde ya da hizmet sektöründeki faaliyetler de yapılan yanlışlıklar ve hata da bu yöntemler sayesinde kolaylıkla tespit edilebilmekte daha sorunsuz ve hatasız işlem ve hizmetlerin devam etmesi sağlanabilmektedir. Bu metotların kullanılması ile uygulamaları daha başarılı sürmesini amaçlandığı gibi başarıya ulaşılabilir.

Case study (vaka analizi) genel olarak internet ve ve tasarımları aşamalarında çokça tercih edilmektedir. Bu sayede ne tür bir internet sitesinin ve hangi özelliklerin tercih edilmesi gibi birçok konuda doğru karar verilmesi sağlanmaktadır. Doğru kararlar ve doğru tasarımlar sayesinde eksiksiz işlevler ve istenilen özellikler firmanın hedefleri doğrultusunda web sitesine kazandırılmaktadır. Böylece hedeflere ulaşmak konusunda istikrarlı bir yön belirlenebilmektedir.

 

23 51
Nanomedya Footer Logo
Yenilik ve kampanyalarımızı sosyal medya aracılığıyla takip edebilirsiniz.
instagramFacebookTwitterLinkedin
İletişim
adres
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Mahall Ankara E-Blok No: 274/6/31 Çankaya / ANKARA
telefon
0850 711 04 06 - 0532 720 32 25
EPosta
info@nanomedya.com.tr
© Nano Medya. 2010-2020 Tüm Hakları Saklıdır.