Case Study (Vaka çalışması) nedir?

PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Case Study (Vaka çalışması) nedir?
Case Study (Vaka çalışması) nedir? Case study detaylı bir analiz ve araştırma isteyen tam bir ekip işidir. Ekip olarak çalışıldığında detaylı veri analizleri doğrultusunda bir rapor sunarak çalışmalarınızı Case study ile neticelendirebilirsiniz.

Case Study (Vaka çalışması) nedir?

"Case Study", internet üzerinde SEO işi ile uğraşan firmaların şu an trend kelimelerinden birisidir. Fakat pek fazla yayın bir çalışma metodu değildir. Daha doğrusu daha kimse ne olduğunu bilmiyor. Kısaca türkçe'de "vaka çalışması" olarak nitelendirilir. Analize dayalı bir araştırma türüdür.

Çalışma yapabilmek için önümüzde öncelikle büyük veriler olması gerekir yani nedir bu? konu ile ilgili makale ve döküman oldukça fazla olmalıdır. Örneğin bir olay var ve bu olayı iyi analiz etmeliyiz. Alt başlıkları iyi seçmeli ve onun ile ilgili güzel seo makaleleri yazmalıyız. Yaratacılığa dayalı bir sistemdir. Bunun için iyi bir beyin fırtınası estiren bir ekipe sahip olmalısınız.

Yani ekip çalışması gereken bir iş örneğin SEO kelimesi için bir Case Study yapmak isterseniz önceliğiniz seo kelimesi ile ilgli vaka araştırması yapmak gerekir yani

seo ile ilgili kelimeleri iyi analiz ederek örneğin daha önce işte xyz(örnek) sitesi ile çalıştım seo da şu şekilde geriledim gibi bir şikayeti ele alalım. Bu şikayet neden olmuş detayı bir analiz

yaparak misal örnek vermek gerekirse; şu şu sitelerden link almışsınız şu şekilde anti seo yapılmış vs gibisinden bir analiz rapor çıkartarak dökümanlar ve belgelerle destekleyerek gerekirse pdf, gerekirse Doc gerekirse xls şeklinde raporlamalar ile çeşitlendirerek Case study yapabiliriz.

 

İnternet üzerinden bir anket yaparak işte örneğin 100 kişilik bir anket araştırması ve katılımcı neticesinde şu site için seo ve analiz konusunda bu kadar şikayet alındığı tesbit edildi ilgili firma işini orta yada düşük düzeyde yaptığı anlaşıldı gibisinden bir örnek verebiliriz diye düşünüyorum. Bu işlemleri gerçek bir istatistik verilere dayanarka yapmanızı tavsiye ederim.

 

Bu işlemleri yaparken #hastag etiketleri de önemli tabiki. #SEOfiyaskosu gibi etiketler türeterek Study Case yapabilirsiniz.

Ya da farkı bir örnek vermek gerekirse ; Mimarlık Başarıları isminde bir Study Case yapsak ne yapmamız lazım bir çok mimarı ele alıp yaptığı işleri eksikliklerini artılarını iyi analiz edip ortalama 1000 karakterli güzel ve uzun bir yazı ile destekleyerek detaylı raporlar sunmalıyız. Mesela Mimarların yaptığı işler hataları, dekorasyoncuların yaptığı işler hataları, dekorasyoncular ile mimarların arasındaki farkları her şeyi ile eksiksiz bir şekilde yapmalıyız.Mimar ile Dekorasyoncuların analizini iyi yaparak kullanıcılara bu istatistikleri, raporları sunarak daha detaylı ve kaliteli bir içerik sunabilirsiniz. Bu da Study Case'nin en belirgin ve en etkin yoludur.

23 51
Nanomedya Footer Logo
Yenilik ve kampanyalarımızı sosyal medya aracılığıyla takip edebilirsiniz.
instagramFacebookTwitterLinkedin
İletişim
adres
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Mahall Ankara E-Blok No: 274/6/31 Çankaya / ANKARA
telefon
0850 711 04 06 - 0532 720 32 25
EPosta
info@nanomedya.com.tr
Ankara Seo Firmaları
© Nano Medya. 2010-2019 Tüm Hakları Saklıdır.