Google, İçeriğinizin Kalite Değerini Belirleyebilir mi?

Google, İçeriğinizin Kalite Değerini Belirleyebilir mi?

1 Kasım 2018


 

Google, İçeriğinizin Kalite Değerini Belirleyebilir mi?

Sorunun yanıtı elbette ki, kalite belirleyici bir kriter ya da otorite olmadığı yönündedir. Fakat konu dijital teknolojiler ve e-ticaret formları açısından değerlendirildiği için sıralama belirleyici Google ve Google algoritmaları, güncellemeleridir. Zira, tüm web sitelerinin içeriklerini okuma, değerlendirme ve kalite sıralaması yapmak, çok mümkün değildir.

Tıklanma oranlarına göre listeleme, anahtar kelimelere göre sıralamaların yapıldığı dijital sistemlerdir. Peki Google sıralamaları nasıl yapılıyor? Algoritmada yer almak mümkün mü, en üst sıralara yerleşmek için neler yapmak gereklidir?

Google Sıralamasında Başarı Artıran Faktörler

Sıralama işareti, çok sayıda bileşenin bir araya getirilmesiyle sağlanıyor. Gerçek ticarette lider olan bir firmanın internet portallarında ilk sıralarda olmaması, tamamen e-ticaret sisteminde ve internet platformlarında yeterince yer almadığıyla alakalıdır. 200 üzerinde bileşen ile sağlanan dijital sıralamada, anahtar kelime, SEO, semantik oldukça önemli rol oynar.

Güncellemeler ne için vardır? Sistemin gereksinimlerini karşılamak, eksiklerini gidermek ve sistem açıklarını kapatmak üzere yapılır. Web sıralamasında da tüm dünyada listenin sadece kodlamalar üzerine yapıldığı bilinmekle birlikte; hem kullanıcıların gerçek değerde web sitelerine sayfaları inceleyip zaman kaybetmemesi hem de kaliteli web sitelerinin sıralamalarda yer alması için bir takım algoritma güncellemeleri yapılıyor.

Bu algoritmaları yakından takip etmek ve kelime mühendisliği niteliğinde anahtar kelime analizi yapmak, bu Seo uyumlarını ev nitelikli biçimde içeriklere sistem olarak dizayn etmek, kısa vadede ve uzun vadede kazanım sağlar. Her bir kod, anahtar kelime uyumu temelde bir artıdır. Gelecek yıllarda da sağlam bir alt yapı oluşturmanız için önceden kazandığınız başarı unsurlarıdır.

Google Sıralama İşaretleri

İçerik kalitesini belirlemeye yardımcı ve sıralamada yer veren, üst değerlere taşıyan formülleri yani sıralama işaretlerini optimize etmek için kullanacağınız araçlar şu şekilde sıralanabilir;

·         Google Search Console

·         Seo Powersuite

·         Backlink

Bağlantılı domain sayıları ve backlinkler ile kalite ölçütü yapabilirsiniz. %18 oranında etkisi olan sıralama işareti, sitelere verilen linkler ve domain sayılarına göre sıralama sağlıyor. Sitelerin genel link puanı, tüm linklerin bireysel kalite puanlarından oluşuyor.

Aynı domainler üzerinden gelen değil farklı domainler üzerinden gelen yani çeşitlilik sağlayan linkler, kalite sıralamasında değerlendiriliyor. Google domainler aynı olduğu takdirde, her bir link yerine tek bir link sayı sistematiği kullanıyor.

Seo analizi yapmak ve rakip firmaların seo analizlerini değerlendirmek, link puanlarını incelemek, link çalışmalarında oldukça etkilidir.

Google Kalite Sıralaması Nasıl Kontrol Edilebilir?

SEO SpyGlass web sitelerine proje oluşturma ve geliştirmede ideal bir çalışma sunar. Domain karşılaştırma tekniği ile modül üzerinde rakip firmaların link profillerini incelemenize olanak sunar. Fakat öncesinde yapılması gereken, web sitelerinin kendi link çalışmalarını geliştirme üzerine çalışma sunmalarıdır. Şayet rakipsiz bir firma olmak istiyorsanız, rakip firmaları ya da benzer, aynı sektörde olunan firmaları değerlendirmek yerine en iyisi olmak için tüm çalışmalarınızı sunabilirsiniz.

Unutulmamalıdır ki, Google sektörde tektir. Benzer pek çok tarayıcı olabilir, ilk olan, tek ve gelişmişlik sunan, tüm dünyada kullanılan arama motoru olduğu gibi siz de firmanız için rakip firmalara kıyaslama, inceleme yapmak yerine sadece kendi başarınızı odaklanın. Zirveye çıkarken yanınızda taşıyacaklarınızdan ziyade yalnız ve tek olmanın keyfini yaşamaya önceden başlamak, sektör hedefinizde size yardımcı olacaktır.

Link Faktörü

%14 oranında kalite sıralaması sağlayan link otoritesi, SEO açısından da önemli olan güçlü ölçütlerden biridir. Kaliteli linkler almak, link puanını yükselten faktörlerdir. Backlinklerde kalitesiz linklerin sunumu, puanın düşmesine neden olabilir.

Link denetimi yapmak, web siteleri için çok önemlidir. Nitelik, profesyonellik ve seçkinlik son derece önemlidir. Dolayısıyla kaliteli linkler edinmek için çalışmaları geliştirebilirsiniz.