İşletmeniz İçin Sosyal Medya'nın Gerçek Değeri

İşletmeniz İçin Sosyal Medya'nın Gerçek Değeri

1 Kasım 2018


 

İşletmeniz İçin Sosyal Medya'nın Gerçek Değeri

 

Sosyal medya, işletmeler, dijital ticaret ve e-ticaret sistemleri için büyük önem taşıyan ve günümüz trend sistemleri arasında yer alıyor. Her yeni gün yeni sistem, yazılım ve platformların geliştirildiği dijital teknolojilerde şu an en yaygın reklam ve online pazarlama sistematiği sosyal medya siteleri olduğu için, işletmeler tarafından değerlendirilmesi gereken ve sıklıkla değerlendirilen oluşumlardır.

 

İnternetin özellikle mobil kullanıcılarına hızlı, etkili ve istediği gibi erişmesi, reklamların direkt olarak ve kişisel formda yapılmasına olanak sunuyor. Her yaştan ve dünyanın her köşesinden (yerli kabileler hariç) herkesin kullandığı internet, kişilere fikir empoze etmek için ideal bir platformdur.

 

İşletmeler İçin Sosyal Medya

 

Hedef kitlenin belirlenmek zorunda kalmadan global alanda istenilen kullanıcıya ve kullanıcı sayısına erişmek için herkese açık bir platformdur. Ürün tanıtımlarını doğrudan yapabileceğiniz ve televizyondan daha etkili, medyadan daha etkili bir platform haline gelmiştir. İnsanlara direkt olarak reklam sunmak, hiçbir politikanın, düşüncenin doğrudan sunulması kadar doğrudan değildir.

 

Sosyal medya platformları, kişisel alanlara ve sevilen sosyal paylaşımlara reklamınızı ekleyerek, sevilen yaşam formatları arasında gayet olağan biçimde sunulmak olarak nitelendirilebilir. Sosyal medya olmasaydı Afrika’da bir çocuğa, Suriye’de bir anneye, İngiltere’de ağaçta kalan bir kediye erişim bu kadar kolay olmazdı.

 

Ya da Doğu Anadolu’daki bir hanım ağa, Amerika’da yaşayan bir rapçinin şarkılarında tempo tutamazdı. Sizin yerel ürününüzün de tüm ülkede tanıtılabilmesi, uluslararası alanda reklamının çok kolay şekilde yapılması sadece Ayşe, Fatmaların değil Helenlerin Arnold’ların ürününüzü, hizmetinizi, blog yazılarınızı, sanat eserlerinizi görmesini, beğenmesini, sizinle iletişimde olmasını ve ürünlerinizi satın almalarını sağlayabilirsiniz.

 

 

Sosyal Medyanın Ticari Firmalar İçin Önemi

Güncel pazarlama tekniklerinin elde edilmesi ve popüler sistemlere senkronize olmak için sosyal medya optimizasyonları kullanılmalıdır. Işletmelerin hedeflerine ulaşmadaki en etkili platformlar, sosyal medya portalları haline gelmiştir.

Dijital kimlik edinme, marka bilinirliğini artırma, hedef kitleye doğrudan erişme, reklam mesajını iletme ve aynı zamanda dijital sistem üzerinden tek tıkla kolay alışveriş sunabilme, işletmeler için oldukça önemlidir.

Kısacık alan, süre ya da platformda sınırlı reklam ve tanıtım yapmak yerine adeta bir reklam arşivi oluşturmanın ve tanıtımların sürekliliğinin sağlanması için etkili bir yöntemdir. Özellikle sektöre yeni başlayan işletmeler, tanıtımlarını uzun uzadıya yapabilir, ardışık ve senkronize tanıtımlarla kullanıcı ağlarını ve sürekliliklerini sağlayabilirler. İşletmelerin politikaları, duruşları ve temel değerlerinin sunulması için avantajlı platformlardır.

 

Sosyal Medyanın İşletmelere Olumlu Katkıları

İşletmelerin büyütülmesi ve marka bilinirliğinin arttırılması için çeşitli analiz teknikleri bulunuyor. Uluslararası araştırma kuruluşlarının raporlarına göre; kullanıcıların Facebook ve LinkedIn üzerinden yaptıkları satışları artırarak, gelirlerinin %52 oranında pozitif yönde etkilendiği belirleniyor.

Sosyal medyanın işletmeler üzerindeki olumlu etkisinin analizi için;

·         Organik Trafik

·         Tıklama Oranı (Clickthrough Rate – CTR)

Baz alınarak değerlendirme yapılıyor. Diğer platformlara oranla, sosyal medya sistemleri üzerinde yapılan satış ve ticari faaliyetlerin daha olumlu etkiler kazandırdığı bilgisini sunuyor.

Tıklama oranı ve siteden çıkma oranının düzenli olarak takip edilmesi, işletmelere doğru yönde çalışmalar yapma olanağı sunar. Kullanıcıların sitede kalma süre ve oranına göre reklam projeleri ve tanıtımlar geliştirilerek, başarı sağlanabilir.

·         Etkileşim

·         Rakip analiz ve karşılaştırması

·         Canlı destek ve müşteri iletişim

Gibi faktörlerin etkilenmesi ve düzenli olarak kullanılabilmesi, markanı ulaşılabilir ve erişebilir olduğu alt bilincini sunar. Bu da markanızın daha çok kişi tarafından kullanılmasını sağlarken, sosyal medya kullanıcıları arasında da ‘’ortak nokta’’ ve paylaşım değerleri artısı kazandırır.