Kişiselleştirilmiş E-ticaret Me-Commerce

Kişiselleştirilmiş E-ticaret Me-Commerce

25 Mart 2021


Kişiselleştirilmiş E-ticaret: Me-Commerce

Pazarlama sektörünü kökünden değiştiren kişiselleştirme kavramı e- ticaret sektöründe de kendisine yer bulmuş durumda. Kişiselleştirme e- ticarette “Me-Commerce”olarak tanımlanıyor. Kişiselleştirilmiş bir e- ticarette tüketicinin beğenisinden çok fazla bir anlayış gerekiyor. İnternet üzerinden satış yapılırken müşterilerle bire bir iletişime geçilmediğinden müşterilerin ilgi ve ihtiyaçlarını bilmeniz mümkün olmaz. Bu nedenle de müşterilere ilgi göstermek çok zor olabilir. Kişiselleştirme bu sorunları ortadan kaldırmak için öne çıkan çalışmalardır. İnternet siteniz üzerinde yaptıkları faaliyetleri takip etmek ve onlar hakkında bilgi almak önemlidir. Bu bilgilerin doğrultusunda özel ürün ve fırsatlar sunmak firma ile müşteri arasındaki ilişkileri kuvvetlendirmektedir.

Kişiselleştirilmiş E-ticaret Me- Commerce Önemli

Me –Commerce, yani kişiselleştirilmiş e- ticaret çok önemlidir. Kişiselleştirmeye önem veren e- ticaret sitelerinin geri dönüşümleri önemli ölçüde artış gösteriyor. Ayrıca toplanan veriler doğrultusunda müşterilerin de büyük çoğunluğu kendilerine özel fırsat ve hizmet sunan internet sitelerini daha çok tercih ettiğini gösteriyor. Üstelik bu durum müşterilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Yapılan araştırmalar müşterilerin alışveriş sırasında kendilerini çok özel hissetmek istiyorlar. Bu nedenle de kendilerine bu hissi veren firmaları daha çok alışveriş için tercih ediyorlar.

E- Ticarette Kişiselleştirme İçin Yapılabilecekler

Me-Commerce yani kişiselleştirme çalışmalarını farklı biçimlerde yapılabilmesi mümkündür. Yapılabilecekler listesine bir göz atalım.

  • Sayfanızı kullananlar hakkında bilgi toplayıp veri tabanında toplamanız önemlidir.
  • E-posta aboneliği ya da hesap oluşturma işlemlerinde gerekli bilgiler girilir ancak müşteri hizmetleriniz daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.
  • Müşterileriniz hakkında daha fazla bilgiye sahip olduğunuzda müşterilerinize özel çalışma yapabilirsiniz. Ancak bu bilgileri alırken müşterilerinizi tedirgin etmemelisiniz.  Bu bilgileri alabilmenizin en iyi yolu öncelikle daha önce yaptığı alışverişleri takip edin. İkinci aşama ise retargeting reklamlardan faydalanın. Sitenizi ziyaret edip herhangi bir nedenle alışverişi tamamlamadan ayrılan müşterilerinize retargetting reklamları ile farklı platformlar üzerinden reklamları gösterebilirsiniz. Retargetting reklamlar potansiyel müşterilerin ilgilendikleri ve inceledikleri ürünlere göre otomatik olarak oluşturulmaktadır. Bu nedenle e-ticaret sitenizde gerekli ayarlama ve düzenlemeleri yaptıktan sonra, sitenizden  alışveriş yapmadan giden  ziyaretçilere farklı platformlarda reklam gösterilir.  Potansiyel müşterileri tekrar sitenize çekme şansı yakalarsınız.