Linkedin'i Daha Etkili Kullanmanın 10 Yolu

PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Linkedin

 

Linkedin'i Daha Etkili Kullanmanın 10 Yolu

İşveren, çalışan ve staj yapmak isteyenleri bir araya getirmeyi hedef edinen bir sosyal ağdır. Linkedin, profesyonel nitelikteki iş- işveren ve iş alanların etkileşimde olmasını sağlayan erişim platformudur.

2008 yılında kurulan LinkedIn, kariyer ağı olarak dünya üzerinde çok sayıda kullanıcıya sahiptir. Donanım, profesyonellik, kariyer ve kalite odaklı bir yapıya sahiptir. Sistemi daha etkili kullanmak ve kariyer hedeflerinizde daha başarılı, uluslararası kazanımlar elde etmeniz için 10 yöntemi sunuyoruz.

·         Profil Oluşturma

Sosyal medya kullanıyor olabilirsiniz. LinkedIn tüm sosyal ağlardan farklı olarak özel hayatınız, kişisel yaşamınız gibi faktörlerle ilgilenmez. Doğrudan profesyonel çalışma sunan sistem, donanım, eğitim ve becerilerinizle ilgilenir.

Anahtar kelime uyumlu profil oluşturmak, iş bulmanın ilk adımıdır. Künyeniz, global dünyaya sunduğunuz profiliniz ve donanımınızı nasıl servis ettiğinizle alakalıdır. Profesyonel davranırken, samimiyetin elden bırakılmaması önemlidir. Türkiye’de değil tamamen Avrupa ülkeleri ya da uluslararası kuruluşlarda kariyer düşünüyor iseniz gerçeği yansıtmayan ve proje kıvamında başkasına hazırlatılan profiller, tamamen teknik olarak oluşturulan profiller çok da değerlendirilmez.

Donanım sahibi bir insan, onca eğitimi almış ise profil oluşturma becerisi gayet gelişkin olmalıdır. Bu faktör, ilk etkileşimde artı ya da eksi puan belirtisidir. Sonuçta sosyal ağ üzerinde değil bir şirket ya da kurum da pozisyon alacaksanız, profilinizde dolaşmayacaksınız. Özgüveniniz, profilin her harfinden anlaşılabilir olmalıdır.

·         Mobil Uygulama

LinkedIn mobil uygulama kullanmak, hızlı ve verimli iletişim kurmanızı sağlar. Bağlantı davetlerinde anlı değerlendirme yapabilir, mail adres ve etkileşimde mobil kullanım avantajıyla kısıtlamasız iletişim sağlayabilirsiniz.

·         LinkedIn Grup

Platform üzerinde kurulan gruplara katılmak daha çok erişim kurabilmenize olanak sunar. Yeni kişilerle tanışmak aynı zamanda referanstır. Evrensel ağ üzerinde tanıdığınız insan sayısını geliştirebilir, alan ve kariyeriniz için olumlu katkılar sağlayacak makalelere erişim sağlayabilirsiniz.

·         Web Site Tanıtımı

Linkedin’i etkili kullanmanın yöntemleri arasında, blog tanıtımı yapmak veya web siteniz var ise adresini iliştirmek etkili bir yöntemdir. Sunu ve sunumlarınız, kariyer ve donanımlarınız veya faaliyet sunduğunuz sektör ile alakalı sitenizi paylaşarak, trafik arttırabilirsiniz.

·         URL Alın

Kişisel Linked’in URL’si alarak, arama motorlarında doğrudan erişim faktörünü sağlayabilirsiniz. Platform, URL adresi oluşturmada kolaylık sağlayan sistemlerden biridir.

·         Davetlere Ön Söz

Davet gönderilerinde ön yazı eklemeyi unutmayız. Yakın çevre kullanıcıları dışındaki kişilere davet gönderirken, ön yazının eklenmesi ve konudan bahsetmek önemlidir. Bağlantı kurmadaki amaç nedir, hangi sektör, erişim konusu gibi nedenlerden dolayı bağlantı gönderildiği belirtilmelidir. Sosyal medya platformları gibi sırf takipçi listesi artırmak ya da her önüne gelenin eklenebileceği bir platform değildir. Önce tanıtım ve hedef- amaç, bağlantı nedeni belirtilmelidir.

·         Aktif Canlılık

Sosyal platformda, asosyallik olmaz. Paylaşımlarda, etkileşimde, davet ve bağlantılarda aktif olmak Linked’In için önemlidir. Süreklilik olmalı ve fakat sürekli güncellemeler, diğer kişileri sıkabilir, rahatsız edebilir. Dolayısıyla ideal oranda ayarlanmalıdır. Keyif alınacak paylaşımların yapılması önemlidir.

·         Okul Grupları

Eğitim, donanım ve kariyerinizi tamamladığınız gruplara katılmak, profil sunumunuzda oldukça etkilidir. Mezun olunan okullar veya eğitimi devam eden okulların sayfalarına katılmak, Linkedin geliştirme teknikleri arasındadır.

·         İyilik Yap, LinkedIn’e At

İnsanların yaptıkları iyilikleri sosyal medya platformlarında sürekli paylaşması, hayvan sever pozisyonları sunmaları veya olduklarından çok farklı iyiliksever gibi görünmelerini sağlayan, hazır kalıp paylaşımlardan farklı olarak LinkedIn’de iyilik etkileşimleri yapmak etkilidir. Başkalarının paylaşımlarını desteklemek, olumlu yorumlarda bulunmak ve beğenmek, dijital sistemlerde küçük iyilikler olarak nitelendiriliyor.

·         Vitrin Sayfaları Oluşturmak

Şirket LinkedIn sayfalarında optimizasyon yapmak ve vitrin sayfalar oluşturmak önemlidir. Niş sayfaları hedef alınarak, belirlenen ürün- hizmet tanıtımlarının hedef kitleye sunulması için kullanılan yöntemdir. Yüksek kalitede banner görüntüsü kullanılmalı ve kullanıcıların şirket sayfalarını kişiselleştirilmiş vitrin sayfalarıyla gezmelerini sağlar.




 

 

 

23 51
© Nano Medya. 2018 tüm hakları saklıdır.
A: Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Mahall Ankara E-Blok No: 274/6/31 Çankaya / ANKARA
T: 0532 720 32 25
E: info@nanomedya.com.tr
instagram
Facebook
Twitter
Google +
Linkedin
Nano Medya