Medya Planlamasının Önemi Nedir?

Medya Planlamasının Önemi Nedir?

25 Mart 2021


Medya Planlamasının Önemi Nedir?

İşletmeler ne kadar benzersiz ise müşteriler de aynı derecede benzersizdir. Medya planlama, vereceğiniz reklamların mesajının ulaşması gereken hedef kitleye odaklanmaktadır. Medya planlamasının önemi burada ortaya çıkmaktadır. Reklamları hedef kitleye ulaştırmak için hangi medya araçlarının kullanılmasını belirlenmesi için yapılan planlamadır. Bu araçların içinde televizyon kanalları, radyolar, sosyal medya platformları ya da açık hava reklamları olabilir. İyi bir medya planlaması hedef kitleye verilmek istenen mesajı kısa bir zaman içinde verebilir. Zira medya kanalı yanlış seçilirse hedef kitleye ulaşmak imkânsız olacağı gibi geri dönüş almak da aynı şekilde imkânsızlaşır. Bu nedenle reklam mesajının pazarlama amacı doğrultusunda hedef kitleye ulaşması iyi bir medya planlamasından geçmektedir.

Medya Planlamanın Avantajları

Medya planlaması işletmenizin ve ürünlerinizi farklı medya kanalları aracılığı kullanılarak hedef kitleye ulaşılmasını amaçlar. Ancak hedef kitleye doğru medya kanallarından ulaşmak başarının anahtarı olacaktır. Gelelim doğru ve iyi bir medya planlamasının avantajlarına;

  • Profesyonel bakış açısı kazandırır
  • Optimum bütçe ile hedef kitleye ulaşılabilir.
  • Medya profesyonelleri ve stratejiler ile reklam mesajı en doğru biçimde hedef kitleye ulaştırılabilir.
  • Süreç ölçülebilir ve bu yeni pazarlama hedefleri için rehber olur.
  • Hedef kitle baz alınarak kreatif içerikler hazırlanıp istenen mesaj verilebilir.
  • Doğru medya kanalı seçimi uzun vadede müşteri geri dönüşü sağlar.
  • Müşteride marka sadakati oluşturur.
  •  Kurumsal firmaların dijital ortamdaki varlığını analiz etmeye yardımcıdır.
  • Pazarlama stratejileri için gerçek veriler sağlanır.

Dijital Medya Planlaması Süreçleri

Dijital medya planlaması işletmelerin pazarlama hedeflerine hizmet eden süreçlerdir. Dijital ortamda veya sahada yapılması mümkündür. Medya planlaması süreçleri temel olarak şunları içerir.

  • Hedef Belirleme
  • Hedef Kitle Belirleme
  • Kampanya detaylarını Belirleme
  • Medya yansıma ve ölçümleme
  • Medya planlaması hususunda kullanılan bütün içeriklerin tüm boyutları ile analiz edilmesi
  • Medya planlama giderlerinin planlanması ve bütçenin oluşturulması
  • Hedef kitle ile iletişim için gerekli çalışmaların yapılması
  • Müşteri geri dönüşlerinin hesaplanması
  • Geri dönüşlere göre gerekli analizlerin yapılması
  • Medya planlama sürecinin tüm verilerinin marka ile paylaşılması gibi konuları da kapsar. İyi bir medya planlaması marka değeri ve müşteri demektir