Microsoft Clarity

PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Microsoft Clarity

Microsoft Clarity Nedir?

Microsoft Clarity yeni nesil analiz aracı olarak Ekim 2020 tarihinden itibaren Microsoft tarafından tanıtılarak kullanıma sunuldu. Bu yeni analiz aracının amacı kullanıcıların web sitesinde tam olarak ne yaptığınızı görmenizdir. Ancak bunu yaparken kullanıcıların gizliliğine de saygı gösteren analiz aracını pek duymayanlar için amacını, özellikleri ve avantajlarını yazımızda bulabilirsiniz. Microsoft clarity analiz aracı, size kullanıcıların belirli bir siteyle kurduğu etkileşime dair bilgiler veren Microsoft tarafından geliştirilmiş ücretsiz bir analiz aracıdır. Böylece web sitenizin performansını anlamanıza katkı sağlayacak verilere kolaylıkla sahip olabilirsiniz. Ayrıca size etkileşimlerle ilgili ölçümler ve web sayfanızın kalitesini artırmanıza da olanak sağlayacaktır. Bunun yanı sıra hata ayıklama konusunda da bilgi almanızı sağlayacaktır. Microsoft clarity aracında trafik sınırı yoktur. Web sitenizin trafik yoğunluğu çok yüksek olsa da ya da tam tersi çok düşük olsa da bu analiz aracı rahatlıkla kullanılabilir. Ayrıca bu analiz aracı web sitelerini yavaşlatmayacak bir biçimde optimize edilmiştir. Bununla birlikte sayfa yükleme süreleri üzerinde kısmen daha az etkiye sahiptir. Bu sayede ziyaretçilerinizin sayfanın yüklenmesini beklemek zorunda kalmaz.

Microsoft Clarity’nin Temel Özellikleri

Microsoft Clarity, analiz aracı web sitenize gelen her kullanıcının sayfa ziyaretlerini yeniden oynatılmasını sağlayan bir özelliğe sahiptir. Böylece her ziyaretçinin neyi tıklatıp hangi videoyu oynattığını, neleri kaydırıp duraklattığı ya da diğer sayfalara yaptıkları tıklamaları da görebilme imkânını sağlıyor. Bunun yanı sıra kullanıcıların zaman çizelgesi biçiminde gösterdiğinden, ziyaret edilen sayfaların yanı sıra kullanıcıların etkileşime girdiği sayfaları bir film gibi oynatma özelliğine de sahiptir. Microsoft Clarity’nin temel özellikleri şu şekilde sıralanabilir.

  • Oturum Oynatmaları: Web sitenizde her kullanıcının sayfa ziyaretlerini yeniden oynatabilmenizi sağlayan bir ekrana sahip olacaksınız. Microsoft Clarity bu özelliği sayesinde imleçlerin nerede tıklanıp nereleri kaydırıp duraklattığı gibi verileri görebilirsiniz. Oturum zaman çizelgesi panelin orta oturumunda karşınıza çıkar. Panelin en üst kısmında birçok farklı veri türünü seçebileceğiniz bir filtre düğmesi yer alır. Filtre düğmesi tıklatıldığında görmek istediğiniz verileri özelleştirebileceğiniz gibi görmek istemediğiniz belirli verileri izole edebilmenize olanak veren farklı filtre seçeneklerine sahip bir web sayfasının tamamını görebilirsiniz.
  • Isı Haritaları: Web sitenizde kullanıcının tam olarak nereye tıkladığını gösteren bu özellik sayesinde ziyaretçinin sayfanızda ne kadar ilerlediği görebildiğiniz gibi oraya neden ve nasıl ulaştığına dair verileri alabilirsiniz. İki farklı ısı haritası bulunur: Tıklama ve kaydırma haritaları. Tıklama haritaları web sitenizde ziyaretçilerin en çok etkileşim gösterdiği içeriği görmenizi de yardımcı olacaktır. Kaydırma haritaları; ziyaretçilerin sitenizde sizin beklediğiniz ve yapmak istediğinizi görüp görmediklerini anlamanıza yardımcı olur.
  • Insights Kontrol Paneli:  Web siteniz kullanıcılarının ve site ziyaretçilerinizin performansı ve davranışları hakkında ölçülebilen genel bir bakış açısı sağlar. Kontrol paneli, site trafiğinizi anlamanıza katkı sağlayacak toplu ölçümler verir. Sitenizde arama yapan, sayfanızda gezen ziyaretçi sayısını da verecektir. Ziyaretçilerinde meydana gelen hata sayılarını ve ortalama süre gibi bilgileri görebilirsiniz.

Microsoft Clarity’nin Avantajları

Microsoft Clarity kullanmanın size sağlayacağı bazı avantajları yazımızın bu bölümünde bulabilirsiniz. Microsoft Clarity’nin avantajları şöyle;

  1. Gizliliğe Odaklı: Kullanıcıların gizliliği odak noktası olacak biçimde tasarlanmıştır. Bu özellik, kullanıcıların gizliliğini ihlal etmeden veriler elde edilmesini sağlar.
  2. Farklı Filtreleme Mekanizması:  Microsoft Clarity, işletim sistemi, ülke, zaman aralığı vb. tipik filtrelerin yanında “aşırı tıklama”, “öfke tıklama” “ ölü tıklama” gibi faaliyetleri tanımlamada panel öğrenimi yönetir.
  3.  Gerçek SEO’nun İyileştirilmesine Yardımcı: Kullanıcıların ve ziyaretçileri sitenize yönlendiren en önemli bölümleri belirlemenize yardımcı olan Microsoft Clarity böylelikle daha iyi dönüşümler sağlamak için performansınızı ve üretkenliğinizi artırabilme olanağına size verecektir.

 

23 51
Nanomedya Footer Logo
Ankara Web Tasarım Ajansı olarak Çankaya Mahall Ankara ofislerinde SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Kurumsal Web Tasarım, Katalog Tasarım, Adwords Danışmanlığı Hizmeti Sağlamaktayız.
instagramFacebookTwitterLinkedin
İletişim
adres
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Mahall Ankara E-Blok No: 274/6/31 Çankaya / ANKARA
telefon
0850 711 04 06 - 0532 720 32 25
EPosta
info@nanomedya.com.tr
Ankara Google Partner Adwords Uzmanı