Mobil ve Masaüstü SEO Gerçekten Birbirinden Farklı mı

PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Mobil ve Masaüstü SEO Gerçekten Birbirinden Farklı mı

MOBİL VE MASAÜSTÜ SEO: GERÇEKTEN BİRBİRİNDEN FARKLI MI?

Alışılmış olandan daha fazla sayıda işletme, İnternet'i ya ana platform olarak kullanıyor ya da daha geniş bir potansiyel pazara ulaşmak için bir araç olarak kullanıyor. Bir işletmenin interneti etkili kullanmasının yollarından biri, web sitesi oluşturmaktır. Sitenizin, web sitesi yapan firmalar tarafından arama motorları için optimize edilmesi önemli bir başarı kriteridir.

Mobil ve masaüstü SEO arasındaki farkları merak eden okuyucular olarak, kuvvetle muhtemel SEO'nun önemini çoktan kavramışsınızdır. Geleneksel (masaüstü) SEO hala oldukça hayati öneme sahip olsa da web sitelerinizi mobil SEO için ayrıca optimize etmeniz gerekiyor. Zira, internete bağlanmak için mobil cihazlarını kullanan 1,2 milyardan fazla insan var. Mobil cihazlarda oluşan bu fazladan trafiği, avantaja çevirmeniz gerekiyor.

Geleneksel SEO için kullandığınız tüm tekniklerin mobil SEO için de başarılı bir biçimde çalışacağını düşünebilirsiniz, ancak işin aslı böyle değil. Mobil ve masaüstü SEO iki farklı varlıktır ve bu şekilde ele alınmaları gerekir.

Restoranları düşünün. X restoranı yalnızca çorba yapıyordur, Z restoranı ise sadece hamburgerler konusunda uzmanlaşmıştır. İkisine de gidip karnınızı doyurabilirsiniz. Ancak karnınızı farklı yöntemlerle doyurmuş olursunuz. Mobil ve geleneksel SEO ele alındığında da optimizasyonu sağlayan farklı uygulama teknikleri bulunmaktadır.

Peki, bu kadar farklı kılan ne?

Normal SEO ve Mobil SEO Arasındaki Fark Nedir?

Masaüstü SEO ve mobil SEO arasında birkaç önemli fark vardır. Başlıca farklılıklardan biri, bir web sayfasına dahil edilen metin miktarıdır. Örneğin, en iyi geleneksel SEO uygulamaları, her web sayfasının en az 250 kelimelik bir metin içermesi gerektiğini söylemektedir. Ancak, bir mobil web sayfası için bu kadar metinin okumayı zorlaştıracağından dolayı daha az içeriğe ihtiyacınız vardır.

Mobil aramalar için kullanılan algoritmalar, masaüstü algoritmalarından farklı olduğu için, mobil odaklı anahtar kelimeler kullanmak önemlidir. Bir mobil cihazdaki ekran masaüstünden çok daha küçük olduğundan, ilk dört sıradaki arama sonuçlarında değilseniz, kullanıcı tarafında ekranda bile görünmemiş olabilirsiniz.

Teknolojiler gelişmeye devam ettikçe, normal ve mobil SEO arasındaki farklar daha da belirgin hale geliyor. Hem masaüstü hem de mobil cihazlar için web içeriğini optimize etmenin en iyi yolları, uzmanların sürekli araştırma yaptığı bir alandır.

İşte mobil SEO’nun geleneksel SEO’dan farklı ve mobil aramalar için nasıl optimize edebileceğiniz üç yolu.

Arama Davranışı

Mobil bilgisayarınızı bir arama için kullandığınız zamana kıyasla, arama yapmak için masaüstü bilgisayarınızı kullanırken düşünün. Farklılar değil mi? Evet, mobil ve masaüstü arama davranışları farklılık gösteriyor.

Mobil arama yapanlar, masaüstünden arama yapanlara göre farklı bağlamlara sahip aramalar yapıyorlar.

Mobil SEO'da bağlam oldukça önemlidir. Mobil arama yapanların cümle kurma yapılarını anlamak ve neye ulaşmak istediklerini bulmak zorundasınız.

ODAK

Etkileşim, bir mobil kullanıcı ile bir masaüstü kullanıcısı arasında büyük bir fark yaratır. Mobil arama yapan birisi arama sonuçlarını aşağıya kadar götürmekle pek ilgilenmezler. Hareket halindedirler ve hızlı bilgiye ihtiyaçları vardır. Bir cevap bulmak için sonuç sayfalarını araştırmakla uğraşmazlar. Bu nedenle, en üst noktada olmak, mobil SEO'da masaüstü SEO'da olduğundan daha fazla arzu edilir.

Kullanıcıların yerine düşünün! Daha küçük bir ekranda arama yapıyorsunuz, ekran boyutunuz sebebiyle belki de dördüncü veya beşinci sonuçları göremiyorsunuz.

SIRALAMA ALGORİTMASI

Masaüstü ve mobil SEO arasındaki en büyük fark burada karşımıza çıkıyor. Hepsi farklı sıralama algoritmalarına sahip. Ama neden? Google neden tamamen ayrı algoritmalara ihtiyaç duyuyor? Cevap: Böylece daha da iyi bir mobil kullanıcı deneyimi sağlıyorlar. Mobil arama için öne çıkan en büyük kriterlerden biri konumdur.

 

WEB TASARIMI YAPAN FİRMALAR ve MÜŞTERİLERİ İÇİN SEO İPUÇLARI

MASAÜSTÜ SEO İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

SEO, Arama Motoru Optimizasyonunun bir kısaltmasıdır Basitçe söylemek gerekirse, SEO, işletmenizin web sitesinin arama motorlarında iyi sıralanması için uyulması gereken kurallar bütünüdür.

Web sitenizi SEO dostu hale getirmek için kullanabileceğiniz birçok strateji vardır. Bunlardan bazıları, alakalı sitelere bağlantılar eklemek, diğer sitelerden kendinize ait bağlantıları geri almak, bir paravan blog oluşturmayı, yalnızca orijinal makaleler kullanmayı, resim eklemeyi, temiz HTML kod yapısını ve etiketleri kullanarak sitenin içeriğine alakalı anahtar kelimeler eklemeyi içerir. Sitelerin arama motorlarına göre sıralanma şekli sürekli değişmektedir, bu nedenle bir işletme sahibi veya web sitesi geliştiricisi bu değişiklikleri izlemelidir.

MOBİL SEO İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

Bir zamanlar insanların internete erişebilmelerinin tek yolu PC idi. Şimdi, insanların hareket halindeyken tabletler ve akıllı telefonlar gibi İnternet'e erişmelerini sağlayan bir dizi mobil teknoloji var. Modern yaşam çoğu zaman meşgul ve stresli olduğu için, insanlar zaman kazanacakları yerden ve kendi rahatlıklarından bağımsız olarak Internet'e erişmeyi severler.

Mobil SEO, web sitenize mobil cihazlar kullananların erişebilmesini sağlar. Bir kişi bir mobil cihaz kullanırken web sitenizin çeşitli yönlerine kolayca erişemezse, arama sonuçlarına olumsuz olarak geri dönecek ve sıralamada sizin yerinize başka bir işletme seçecektir.

WEB TASARIMI YAPAN FİRMARLA ÇALIŞMANIN SEO’YA KATKISI

Web siteniz şu ana kadar mobil yanıt vermiyorsa, zaten çoktan geride kalmışsınızdır. Sitenizi mobile taşımak sizin önceliğiniz olması gerekiyor. Aksi halde, Google sizi cezalandırır. Google, web sitelerinin mobil olarak yanıt vermesiyle yakından. Tüm arama motorları, web sitenizin mobilde kullanılan tüm çeşitli cihazlara duyarlı olmasını önerir.

Arama motorları gibi, ziyaretçileriniz de web sitenizin de mobil duyarlı olmasını ister. Ziyaretçileriniz sitenizle ilgili sorun yaşarsa ve mobil ekranlarında tam işlev göremezlerse, sitenizi terk edip başka bir web sitesi bulabilirler. Daha önce de söylediğimiz gibi, onlar yolda ve zamanları yok. Web tasarımı yapan firmalar, sizlere eksik yönleriniz hakkında geri dönüşler yapacaklardır. Nano Medya olarak, SEO uyumsuz siteleri SEO uyumlu hale getirmek için uzman bir kadroyla müşterilerimize hizmet veriyoruz.

 

23 51
Nanomedya Footer Logo
Yenilik ve kampanyalarımızı sosyal medya aracılığıyla takip edebilirsiniz.
instagramFacebookTwitterLinkedin
İletişim
adres
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Mahall Ankara E-Blok No: 274/6/31 Çankaya / ANKARA
telefon
0850 711 04 06 - 0532 720 32 25
EPosta
info@nanomedya.com.tr
Ankara Seo Firmaları
© Nano Medya. 2010-2019 Tüm Hakları Saklıdır.