Seo İçin Semantik Aramanın Olumlu Etkileri

Seo İçin Semantik Aramanın Olumlu Etkileri

28 Ekim 2018


 

Seo İçin Semantik Aramanın Olumlu Etkileri

Seo özellikle e-ticaret sistemlerinin en önemli aracıdır. Satış yapılan tüm sitelerde kelimeler, en değerli anahtarlardır. Özellikle çevrimiçi reklam ve tanıtımlarda hedef kitleye doğrudan, direkt olarak ve en hızlı biçimde erişim sağlamak, ticaret sirkülasyonu açısından önem taşır.

Google, çevrimiçi aramalara en hızlı yanıt sunma ve listelenen milyonlarca içerik ve web sitesinden ideal biçimde sıralama yöntemi üzerine pek çok yazılım, uygulama ve program gerçekleştirmiştir. Ancak Google ya da diğer hiçbir yöntemin, web içeriklerini, web kalitesini incelemeyeceği sadece belirlenen algoritmalar üzerine sıralama yaptığı nettir.

 

SEO ve Google Sıralamaları

 

Popülarite, ziyaret sayısı ve anahtar kelimeler. Yalnızca bu formüllerle en üst sırada görüntüleyen Google’da kullanıcılara ilk sıradan erişebilmek gayet kolay ve olağandır. Yapılması gereken tek şey algoritmaya uyum sağlamaktır. Dolayısıyla web siteniz ne kadar kaliteli olursa olsun, doğru anahtar kodlamalar ve algoritmik dizilimler olmadığı sürece hedef kitleye erişmek pekte kolay olmayabilir.

Bilinmesi gereken ilk şey; Google sıralamasının sadece reklam ve pazarlama tekniği olduğu ve sitelerin, ürünlerin ya da hizmetlerin kalitesini belirlemeyeceğidir.

 

Semantik Arama Etkileri

 

Daha iyi bir arama deneyimi kazandıran ve ‘’çok tıklanma’’ denilen ve web sitesi olan her kişi, kurum, kuruluş ya da firmanın en üst sıraya yerleşme çabasında oluşagelmiş bir sistemdir. Günümüz e-ticareti için gerekli midir? Evet ve oldukça...

Örneğin çanta satışı yapan bir dijital platform. Ürünlerinin tanıtımını yapmak temel hedef iken milyonlarca benzer siteden sıyrılması gereklidir. Bir nevi dijital rekabet olan e-ticaret reklamları, eski usullerdeki pazarlarda, şehirler arası terminallerde bulunan ‘’çığırtkan’’ sisteminin dijital hayata yazılım edilmiş halidir.

Pazar yerinde koluna çantaları takan, kazağının üzerine sutyenleri takıp satış yapmaya çalışan pazarcıların, nitelikli görsellerle dizayn edilmiş ve web ağında alışverişe çıkmış kişilere direkt olarak tanıtma biçimidir.

Bir diğer katkısı ise; ‘’bir arkadaşım için soruyum’’ çekingenliğinin kaldırılmış olmasıdır. Özellikle cinsellik içeren ürünlerin, iç çamaşırlarının veya bazı ilaç takviyelerinin satın alınması çekingenlik yarattığı için doğrudan ticarette daha zordu. Fakat internet satış sistemleriyle kişisel gizlilik ve güvenlik sağlanarak rahat alışveriş sağlanabiliyor.

Fakat bu rahatlık, kolaylık ve uygun fiyatları binlerce site sunduğu için SEO ve Semantik kelime büyük bir gereklilik haline geliyor.

 

SEO Uyumlu Semantik Dizilimler

Semantik, kelime anlamı olarak anlam bilimi manasında kullanılır. Web sistemlerinde ise konuşma olarak nitelendirilir. Anahtar kelimelerin sadece anahtar kelime olmaması ve kullanıcıların alakasız sitelere yönlendirilmemesi için yeni formüller de geliştirilmeye çalışılırken, şu an en geçerli ve kullanılan sistem, semantik kelime kullanımlarıdır.

Algoritmik güncellemeler ile sadece anahtar kelime kullanan sitelerin kullanıcıya önerilmesi yerine, site niteliğine göre benzer algoritmik dizilimler üzerinden sıralama yapılmaya başlandı. Fakat anahtar kelime ve semantik uyumlu dizilimler her ne kadar kullanıcılara ilk sıradan sunuluyor ve site ziyaretini artırıyor olsa da milyonlarca alakasız site bulunuyor.

Semantik üzerinde algoritma geliştiren yazılım firmalarının son senelerde özellikle 2018’de denedikleri ve şu an henüz piyasaya sunulmamış olan farklı bir güncelleme bulunuyor. Özel hayatın korunması açısından kullanılmaması olamaması gereken bir yazılım olup, dijital reklam opsiyonlarının ‘’semantik’’ ‘’konuşma’’ üzerine programlar denedikleri ve pek çok platformda kullanıldığı tahmin ediliyor.

Fakat özellikle cep telefonlarının algortimik dizilim oluşturması ile internet ziyareti yapılmayan zamanlarda da ortam içerisinde konuşulan sohbet konularıyla benzer- alakalı web sitelerinin, kişilerin sosyal medya tanıtım reklamlarında kullanılması, sörf reklamlarında kullanılması, son yıllarda pek çok kullanıcının ilgisini çeken ve rahatsız eden yöntemlerdir.

Bunun nasıl uygulandığı henüz bilinmemekle ve piyasaya sunulmamakla birlikte, sadece yazılan anahtar kelimelerin değil, konuşulan anahtar kelimelerin de reklam konusu olduğu fark edilmektedir. Biz e-ticaret sisteminde bilinen ve uygulanan SEO anahtar kodlamaları ve semantik kelime uyumunun olumlu etkilerinden bahsedebiliriz.