SEO Neden Çok Fazla İçeriğe İhtiyaç Duyar

SEO Neden Çok Fazla İçeriğe İhtiyaç Duyar

28 Ekim 2018


 

SEO Neden Çok Fazla İçeriğe İhtiyaç Duyar

 

E-ticaret SEO ’ya ihtiyaç duyarken, SEO neden içeriklere ihtiyaç duyar? Yanıt Google’ın algoritma sistemlerinin 200 bileşen içermesiyle alakalıdır. Seo, arama motorları dizilimlerinde yer almanın ve üst sıralarda sunulmanın, dolayısıyla hedef kitleye ve kullanıcılara direkt, doğrudan erişim için gerekli bir çalışma sistemidir.

Seo, çok bileşenli Google’a uyum sağlamak ve marka bilinirliğini artırmak için çok fazla içeriğe ihtiyaç duyar. Düz mantık ile Seo değil, Google’ın istediği bileşenler, içeriklerini temelini oluşturmakla birlikte, sistem gereksinimlerinin formüle edilmesi nedeniyle, çok açılı bir sistem olmuştur.

 

SEO İçin İçerik Önemi

Hem SEO kuralı olan hem de Google’ın sıralama ölçütlerinden biri olan içerikleri, nitelikle dizayn edilmelidir. Kelimeleri bir araya getirmek ustalık isteyen bir konu iken kod ve anahtar kelimeleri, nitelikle cümlelere işlemek içeriğin zenginliğini belirleyen ve artıran faktörler arasındadır.

İçerik hazırlama, ürün, hizmet ya da web sitesine tamamen kimlik oluşturma, dijital ve global dünyaya tanıtıma yöntemidir. Dolayısıyla içeriğin makalesi ve içerisine yerleştirilen anahtar kelimelerin dizilimi, sadece tıklanma başarısını değil içeriklerin kalitesini de etkileyen faktörlerin başında gelir. Web sitesinin donanımı, içeriğin kalitesiyle alakalıdır.

 

Google’da Alakalı İçerik

 

Google sıralama ölçütlerinin en belirleyici formüllerinden biri anahtar kelime uyumudur. Alakalı içeriklerin, alakalı sitelerin sunulması yani listelemede üst sıralarda yer almanın formülü anahtar kelime dizilimlerinin ideal biçim de konumlandırılmasıyla sağlanıyor.

Google’ın güncellenen ve çalışmalarına devam edilen yazılımları arasında anahtar kelimelerle sitenin uyum sunması yani total senkronizasyonun elde edilerek sıralama ölçütü belirleyeceği ve bu bağlamda çalışmalar yapıldığı belirtiliyor. Dolayısıyla bu sadece anahtar kelime kullanan alakasız sitelere yönlendirmeleri önleyerek, hizmeti verilen sektörle alakalı anahtar kelime kullanan platformların değerlendirilerek yeni bir algoritma ile nitelikli anahtar kelime sıralaması yapılacağı belirtiliyor.

Semantik kelime kullanımı, alakalı içeriklerin arasında en iyi sonucu sunmak için algoritmalar üzerinden optimizasyon ve alaka değerlendirmesi yapılıyor.

 

İçerik Optimizasyonu

 

Seo’nun ihtiyaç duyduğu bileşenlerden biri de içerik optimizasyonudur. Site üzerinde bulunan yetersiz içerikler var ise düzeltilmesi ve optimize edilmesi gereklidir. Sayfa düzenlemesi, konu düzenlemesi ve ayrıntı yani detaylandırma önemli bir sıralama ölçütüdür.

İçerik optimizasyonları; Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) ve Click-Through Rate(Tıklama Oranı) gibi sıralama unsurlarından etkilenmektedir. İçeriklerin alakalı sonuçlarda yer alması ve hedef kitle için kapsamlı bir portaldan sunulması önem taşır.

 

SEO Baclink Önemi

 

Kaliteli linkler, kalitesiz ve alakasız linklere oranlandırılıyor ve Google sıralama ölçütü olarak kullanılıyor. Sitelere bağlantı sağlamak, tel bir platformdan çok sayıda bağlantı sunmak yerine çok platformdan bağlantı almak, Google sıralamasında nitelikli bir yer elde etmenin faktörlerinden biridir. İçeriklerin kaliteli backlinkler elde etmesiyle; Backlink sayısı, yetkin link ve link çeşitliliği sıralamalarında önemli puanlar elde edebilirsiniz.

Özellikle sosyal medya platformlarında alınan linkler, sıralamada önemli ölçüt olarak nitelendiriliyor.

 

Mobil Site Optimizasyonu

 

Seo içerikleri arasında mobil optimizasyon önemli faktörlerden biridir. Sitelerin mobil uyumlu olması ve SEO uyumlu çalışması hem kullanıcılara kolay kullanım avantajı sağlar hem de Google sıralamasında önemli bir yer elde etmenize olanak sunar.

Mobil sürüm kullanmak, kalite sıralamasında ve hızlı site açılışında artı değer kazandıran formüller arasındadır.

 

Teknik SEO Faktörleri

 

Google sıralamasında dolayısıyla SEO’nun ihtiyaç duyduğu içerikler arasında teknik optimizasyonlar da bulunuyor. Bunlar;

·         Şifreleme; SSL kullanımı ve HTTPS sertifikası kullanımı

·         H1 ve H2: Başlık, alt başlık gibi headingler, Google sıralamasında yer kazandırır.

·         Link Metni: Organik baclink, içerik eşleşmeli linkler, kalite sıralamasında vantaj sağlar.

·         Geçiş Reklamları: pop-up reklamı kullanmayan siteler sıralamada yer alabiliyor. Giriş diyalog kutuları, küçük bannerlar ve yasa olarak gerekli geçiş reklamları değerlendirme sağlıyor.