SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

24 Ağustos 2020


SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Bir web siteniz varsa ve sektörün öncüsü olmayı hedefliyorsanız ilk yapmanız gereken şey rakip analizi olacaktır. Tüm site sahiplerinin yapması gereken bu analizi ne yazık ki pek çok kişi yapmıyor ya da ne anlama geldiğini bilmiyor. Sitenizin rakip sitelerden daha profesyonel ve kaliteli olması sizleri sektörün öncüsü haline getirecektir. Çünkü artık firmaların hepsi dijital ortamda boy göstermektedir. Bu analiz ile hataların farkına varılabilir ve sizi doğru yola çevirmek için bir yol haritası manasına gelebilir. Aynı zamanda rakip analizi sizlerin güçlü ve zayıf yönlerinizin farkına varmanızda yardımcı olacaktır.

Rekabet Analizi Neden Önemlidir?

Rekabet analizi ile Pazar alanına hakim olmak oldukça kolaydır. Nerde durduğunuz, nerede olmak istediğiniz, hedeflere ulaşmak için nasıl bir yol izlemeniz gerektiği hakkında bilgi sahibi olurken ayrıca anahtar kelime analizi ile birlikte nasıl göründüğünüze kuş bakışı bakma imkanı elde edersiniz. Anahtar kelimelerin belirlenmesi sonrasında yapmış olduğunuz aramalarda üst sıralarda yer alsanız dahi sektörde pek çok rakibiniz bulunuyor ve bunlar sizlerin önüne geçmek için zaman kolluyor. Sizlerin zayıf yönlerini tespit eden bunlardan yararlanmak isteyen pek çok kişi varken sizlerin bazı noktaları göz ardı etmeniz hiç de mantıklı olmayacaktır. Rekabet analizi sizleri başarıya sevk eden bir yol haritası olmakla birlikte aynı zamanda daha iyi bir sıralama ve bu sıranın korunması anlamında da önem arz etmektedir.

Güçlü ve Zayıf Yönlerinizi Belirleyin

  • Rakibiniz tanınmış bir marka ya da otorite mi?
  • Sitesine önemli bağlantılar geliyor mu?
  • Hangi sayfalarda daha çok trafik var?
  • Anahtar kelimeler en çok hangi sayfalarda sıralanıyor?
  • Anahtar kelimelerin tamamlayıcı içerikleri yer alıyor mu?
  • Neden geri plandasın ve neden onlar önde?

Rakip analizi yaparken kendinize sormanız gereken sorular bu şekildedir. Sizlerin zayıf halka olmaması ve güçlü yönlerin ön plana çıkması ile birlikte trafik oluşması noktasında rakip analizi önem arz ediyor. Mükemmel kalitede içeriklere sahip olun. İçerikleriniz kullanıcı odaklı olsun. Ayrıca sadece ürün ve hizmet sayfalarına odaklanmak yerine kendinize destekleyici sayfalar belirleyin.