SEO Rekabet Analizi

SEO Rekabet Analizi

27 Ekim 2018


 

SEO Rekabet Analizi

Seo rekabet analizi, sektörde öne çıkmak ve ticari sirkülasyonu başarılı şekilde gerçekleştirmek için önemlidir. Rakip analizinin yapılması; bağlantı opsiyonları ve fırsatlarının elde edilmesini sağlarken özellikle lider firmaların başarılarını sağlayan teknik ve stratejilerin öğrenilmesine olanak sunar.

Sektörde daima lider olan ve başarının sırrını elde eden firmaları, kurum ya da kuruluşların rekabet analizi yapmasına gerek ya da ihtiyaçları yoktur. Fakat lider firmalar için de başarılarını pekiştiren önemli bir ölçüttür. Sektöre yeni başlayan veya alanında ideal konuma yerleşmek isteyen firmaların da rekabet analizi yapması, başarı kıstaslarını değerlendirmede ve sektörlerinde hatırı sayılır bir konuma erişmelerinde önem taşır.

·         Anahtar Kelime Stratejisi

Kendi anahtar kelimelerinizi bulmak ve kullanmak bir başarı ise rakip firmaların anahtar kelimelerini bulmak, başarının temel taşlarından biridir. Neyse ki bilgisayar ve yazılım teknolojileri işinizi kolaylaştırarak rakip firmanın anahtar kelime ve kodlarını rahat şekilde sunuyor.

SEM Rush programı veya Ahreps gibi uygulamaları kullanarak odak anahtar kelimeleri analiz edebilirsiniz.

·         Optimizasyon Stratejisi

Kendi web sitenizin optimizasyonunu dış ve iç webte yapmak bir başarı ve gereklilik ise, rekabet analizi yaparken rakip firmaların optimizasyon analizi yapmak, başarı artışını sağlayan faktörler arasındadır.

Anahtar kelime kullanım biçimi, kelime ve karakter aralıklarındaki muazzam dizilim, kod yerleştirme ve içeriklerde, başlıklarda SEO uyumu kullanmak ve rakip sitelerde bunların analizini yapmak hem siteniz için belirleyici unsurlar elde etmenizi sağlar hem de daha nitelikli optimizasyon yapmanıza olanak sunar.

·         İçerik Stratejisi

Rekabet analizi yaparken kullanılan diğer bir yöntem ise, içeriklerin analiz edilmesidir. Her gün yüzbinlerce makale, yüzbinlerce makale ve milyarlarca kelime, web ağına ekleniyor. Harflerin yan yana getirilmesi içerisine SEO uyumlu anahtar kelimelerin yerleştirilmesi ve çok tıklanarak erişim sağlanması bir başarı değildir. Kalite, nitelik ya da profesyonellik hiç değildir.

Lider firmaların sitelerinde bu tarz içerikler görmeniz mümkün değildir. Net ve kalifiyedir. Rekabet analizlerinde içeriklerin kalitesini değerlendirmek, kaç kelime makale, kaç satı meta açıklaması veya kaç adet anahtar kelime kullanıldığını analiz ettikten sonra, bilgi ve içerik kalitesini analiz edin.

Doyurgan, ikna edici ve donanımlı içerikler sunan içerikler, web ağının demirbaşlarıdır. İçi boş cümlelerle donatılan, gereksiz yazılar ve anahtar kelimelerle trafik arttırılan veya lider sitelere benzer paylaşımlar yaparak, onlarmış gibi davranmak, web ağını yormaya değmez site görünümü sunar.

·         Tasarım & Donanım Stratejisi

SEO veya SEM stratejileriyle üst sırada yer almak yeterli midir? E-ticaret sitelerinde, hizmet ve ürün tanıtım sitelerinde, reklam ve blog sitelerinde hedef kitleye doğrudan ve ilk sıradan erişmek, beraberinde kaliteli donanım ister ve gerektirir.

Arama motorları aracılığıyla siteye erişen kişilerin, web tasarımından memnun olmaları, kolay erişilebilir opsiyonları kullanmaları, profesyonel sunum oldukça önemlidir. Satış sitelerinde kolay ve güvenilir ödeme opsiyonları, hızlı satın alma özellikleri, ürünlerin bilgi içerikli ürün özellikleri ve tanıtımları, sitenin devamlılığını sağlarken, güvenilir olmasını ve tercih edilmesini sağlayan faktörleri belirler.

Görsellerde donatılan ve kaliteli makalelerle hazırlanan web sayfaları, tasarımda kullanılan alt yapı, mobil uyumluluk ve site içi ek uygulamalar gibi fonksiyonlar ile desteklenmelidir.

Tüm bunların yanı sıra rekabet analizi yaparken, analiz yapılan sitelerin;

·         Google My Business sayfaları

·         Sosyal medya hesap sayfaları

·         Çevrimdışı stratejileri

·         Katılımcı ve sponsor isimleri

·         Baclink analizleri

·         Yönlendirmeleri

·         No-follow ve do-follow oranları

·         Wide linkleri

Analiz edilmeli ve uluslararası alanda site linklerinde yer alıp- almadıkları, linkleri saklayıp- saklamadıkları gibi değerlendirmeleri yapılmalıdır.