Sosyal Medya Optimizasyonu İçin 7 İpucu

PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Sosyal Medya Optimizasyonu İçin 7 İpucu

 

Sosyal Medya Optimizasyonu İçin 7 İpucu

Sosyal medya, online pazarlama sistemlerinin en etkili platformlarından biri olarak tüm dünyada kullanılıyor. Alışveriş siteleri, e-ticaret siteleri, bankacılık kredi tanıtımları, firma reklamları, siyasi parti reklamları gibi her sektörün online pazarlama olarak kullandığı ve kişilerin reklamları istese ya da istemese de eklendiği zorunlu reklam araçları halini almıştır.

Kişilerin bireysel olarak yaptıkları tanıtım faaliyetlerinden ziyade SEO uyumlu reklam içeriklerinin insanların özenle oluşturdukları ve tamamen kişisel bir alan olan ana sayfada sunulması, ticaret sektörünün en gelişmiş örneğidir.

Bunların ilk sırasında yer alan Facebook, Twitter ve İnstagram platformlarının da aynı sektörde büyük kar ve kazanç getirmesi nedeniyle tam donanımlı dijital pazarlama sistemleri olarak kullanılmaya başlanmıştır. Dolayısıyla sektörün nimetlerinden bol bol yararlanabilir, tüm ürün, tanıtım ve reklamlarınızı sosyal medya sistemlerinde yapabilirsiniz.

Sosyal Medya Optimizasyonu

SMO olarak nitelendirilen optimizasyon, kullanıcılara doğrudan erişme yöntemleridir. Ürün ve hizmet tanıtımlarının yapılması için optimizasyon sağlayarak, kullanıcıların ilgi alanları, arama kelimeleri gibi faktörlere bağlı olarak doğrudan reklam yapabilirsiniz.

Binlerce reklam akışının, paylaşım akışının olduğu sosyal medya sitelerinde reklam ve tanıtım için ilgi çekici içerikler ve doğru Seo uyumları yapılmalıdır. Farz edelim ki tatlı imalatı yapan bir firmasınız ve kullanıcılar tatlı kelimesini yazdığı ya da benzer sayfaları beğendiğinde adeta gerçek tatlı tabağı servis edilirmişçesine sizin sayfanız önerilir.

Kullanıcı enfes görselleri ve nitelikle donatılan içerikleri elde etmek için doğrudan sitenizi ya da satış platformunuzu ziyaret eder. Reklam ve tanıtımlarda içeriğin kaliteli sunulması ve hızlı alışveriş fonksiyonunun entegre edilmesi önemlidir.

Sosyal Medya Optimizasyonu Nasıl Kullanılır?

Eskilerin fan’ları dijital pazarlama sisteminin hayran sayfası olarak sunuluyor. Sosyal medya sayfalarında hayran sayfası oluşturmak ise hızlı ticaretin önemli faktörleri arasındadır. İşletme için fayda sağlayacak sitelerin belirlenmesi ve verim sağlanacak platformların belirlenmesi için öncelikle analiz yapılması gereklidir.

Oluşturulan sayfalarda, iletişim ve etkileşim sağlanmalıdır. İdeal sayıda paylaşımlar, yeniden pazarlama teknikleri ve hayran kitlesini artırma teknikleri kullanılarak, optimizasyon yararları güçlendirilebilir.

Sosyal medya platformları dışında blog usulünde olan paylaşım sitelerinde de profiller oluşturulmalıdır. Blog içerikler, ürün ve hizmet tanıtımları, marka bilinirliğinin arttırılması için paylaşım siteleri ve sosyal imleme sitelerinde profil oluşturulmalıdır.

Güncellik ve Popülarite

Blog içerik toplayıcılarının güncel ve popüler olması önemlidir. Kullanıcıların sürekliliği, online ticaretin devamlılığı için ilgi çekici paylaşımlar yapılmalı, hedef kitlenin ortak değerleri üzerinden paylaşımlar sunulmalıdır. Toplumlar üzerinde en etkili reklam ve pazarlama stratejileri, ortak ve manevi değerler iliştirilerek yapılan çalışmalardır.

Blog paylaşımlarında özel gün ve kutlamalar, günün anlam ve önemini belirten görseller, gündemde en çok konuşulan popüler konuların diğer reklam firmalarında veya ürünlerine senkronize edilmesi, online pazarlama stratejileri arasındadır. Dolayısıyla popülariteyi doyasıya kullanabilir, etiket, paylaşım, seo uyumu gibi pek çok beraberlikte tanıtım ve reklam odaklı çalışmalar sağlayabilirsiniz.

Promosyon Cazibesi

Sosyal medya sayfalarında hazırlanan hediye kodları, ödüller, tanıtımlar için kullanıcı takibi arttırma formülüyle sunulan yarışma ve ödül sunumlarını mutlaka kullanmalısınız. Tatil hediyeleri kitap hediyeleri, ürün ve hizmet tanıtımıyla alakalı promosyonların her gün sosyal medya sitelerinde binlerce ödül sunma, promosyon sağlama formüllerinden faydalanarak, tanıtım ve reklamınızı başarılı şekilde yapabilirsiniz.

Özellikle Türk sosyal medya kullanıcılarının cazibesine dayanamadığı ve geniş kapasitede katılım sağladığı uygulamalardan birisidir.

Ürünlerin Kalifiye Sunumu

Bilgi dünyasında yaşamanın getirisi olarak her ürün ve hizmet tanıtımı ile faydalı bilgilerin sunulması, sosyal medya optimizasyonu için önem taşır. Hangi bitkinin hangi işe yaradığı, hangi spor hareketinin bedene ne kazandırdığı, hangi şairin hangi cümlesiyle nirvanaya ulaşılacağı, yıldızların konumlarından hangi kazançları elde edecekleri gibi popüler bilgiler ve donanım kazandırılmış ürün tanıtımlarıyla sunum yapmak, hedef kitlenizin dışındaki kişilere de erişmenizi sağlar.

 

 

 

 

23 51