Web Sitem Neden Sıralamaya Girmiyor?

Web Sitem Neden Sıralamaya Girmiyor?

27 Ekim 2018


 

Web Sitem Neden Sıralamaya Girmiyor?

Web site tasarımını yapan ya da blog oluşturan kişilerin, Google sıralamasına girmek istemesi daha çok kullanıcıya erişme isteğinden kaynaklanmaktadır. Paylaşım ya da ticari amaç ile dizayn edilen sitelerin, çeşitli algoritmalar üzerinden değerlendirme yapılması ve tarayıcılarda ilk sırada sunulmasını belirleyen çeşitli formüller bulunuyor.

Web sitesinin sıralamaya girmesi için Google bileşenlerinin uygulanması ve özellikle SEO uyumunun sağlanması gereklidir.

Google Sıralamasını etkileyen Faktörler

Google alakalı sonuçlar ve alakalı içerikler sıralamasında yer almak için 200 bileşen ve özel algoritma sistemleri kullanılıyor. Sitelerin SEO alt yapısında kısa süreli etkiler sunması veya içeriklerin sadece belirli sürede anahtar kelime uyumuna büründürülmesi, sıralamada düşmeye neden olabilir. Bunların sebepleri arasında;

·         Algoritma Güncellemeleri

Google’nın dünya üzerinde trilyonlarca sitenin değerlendirilmesi ve alakalı sonuçlarla sıralanması için farklı bileşenler kullanılıyor. Bu bileşenler yapılandırma, düzenleme, sistem açıklarını kapatma, sistem gereksinimlerini dizayn etme ve sıralamalarda kalitesiz sitelerin sadece anahtar kelime uyumuyla üst sıralarda yer almasını önlemek gibi faktörlerle değerlendirme sistemi hazırlanıyor.

Algoritma güncellemeleriyle eski kodlar bir nevi geçersiz oluyor ve yeni sıralama kriterlerine uyum sağlamak, önem arz ediyor.

·         Malware

Site üzerinde tespit edilen kötü yazılım var ise sıralama değişir. Google kullanıcıların güvenilir bir platformda yer almaları için kullandığı algoritmik bileşenler ile sitede tespit edilen kötü yazılımlar, kullanıcıya iletilir. Dolayısıyla sitenin güvenli olmadığı belirtildiği için kullanıcı sayısında düşme olur. Bu da doğal olarak Google sıralamasını etkiler.

·         HTPPS Faktörü

Alan adı, alan adresinin güvenlik sertifikası belirtecini kullanması, Google’ın zorunlu kullanım sağlanmasını talep ettiği yöntemlerden biridir. SSL güvenlik sertifikası, kullanıcılara sitenin güvenilir olduğunu kullanıcı gizliliği ve internet güvenliğini sağladığı mesajını verir. SSL kullanmayan siteler ise güvenilir olmayan siteler arasında sunularak, kullanıcıya iletilir. Sıralamayı etkileyen faktörlerdendir.

·         Server

Host kaynaklı sunucuya erişim sağlanamaz ise web sitesi üzerinde sorun oluşturabilir. Server sorununun düzeltilmesi gereklidir. Sunucu erişimi sağlanmadığında, algoritma değerlendirmesi etkilenir.

·         Robot.txt File

Robot.txt dosyasında, arama motorunun sitenizin belli başlı sayfalarına erişimi yasaklayacak herhangi bir bonehead hatasının olmaması gereklidir. Sadece URL’lerin bloklandığı kontrol edilmelidir.

·         Siyah Şapka

Google kurallarının çiğnenmemesi, web sitelerinin dikkat etmesi gereken en önemli mevzudur. SEO tekniklerinde kontrol sağlanmalı ve SEO kurallarına, Google kurallarına özen gösterilmelidir.

·         Backlink ve Kırık Linkler

Backlinklerin alınması hit artırmada önemli olsa da yalnızca kaliteli backlinkler, Google sıralamasında üstlerde olmanıza olanak sunar. Kırık ve bozulmuş linklerde, kalite sıralamasında sorun yaratmaması için özenle kontrol edilmeli ya da link programları kullanılarak kontrolü sağlanmalıdır.

·         İçerik Niteliği

Google’ın özen gösterdiği formüllerden biri, kopya içeriklerin bulundurulmamasıdır. Benzer içeriklerle ilişkilendirilen web sayfalarında, sıralama ve orijinal site sunumu değerlendirilebilir.

·         Site Açılış Hızı

Web sitelerinin açılış hızı Google’a göre 1 saniyenin altında olmalıdır. Geç açılan sitelerin kullanıcıları bekletmesi, farklı sitelere yönlenmeye neden olabilir. Google sıralama ölçütlerinden biri de sayfaların, sitenin açılış hızlarıdır. Herhangi bir Wicked nedeniyle açılış hızı yavaş olan siteler, sorunu düzelterek hızlı açılış sağlayabilirler. Bu da Google sıralamalarında üst sıralarda yer alınmasına olanak sunar. Üstelik ticari anlamda da başarı sağlayan faktörler arasındadır.

Sıraladığımız nedenler ya da farklı içerikler, içerik sunumları nedeniyle Google sıralamasında değişiklikler olabilmektedir. Hit arttırmak ve kullanıcılara, hedef kitleye doğrudan erişmek için uygulanan SEO uyumlu çalışmalar ve web sitesi optimizasyonları ile üst sıralarda yer almanın formülleri geliştirilebilir. Özellikle anahtar kelime uyumu ve semantik uyumunun sağlanması, Google’da üst sırada olmanızı sağlar.