2019 Yılının Digital Pazarlama Trendleri

2019 Yılının Digital Pazarlama Trendleri

9 Eylül 2018


 

2019 Yılının Digital Pazarlama Trendleri

 

Son üç yıl içerisinde internetin genel olarak pazarlama tekniklerine uygun hale gelmesi dikkat çekti. Sadece milyarlarca Dolar değere sahip olan kurumlar için değil, küçük işletmelerin dahi bu alana yöneldiği görülüyor. Digital pazarlama hem etkin bir araç olarak ilgi görüyor hem de net sonuç alınacak reklam verilmesini sağlıyor.

Sadece sosyal medya değil, video paylaşım platformları ve metinlerde dahi reklamların etkili yapısından yararlanılabiliyor. 2019 ise hepsinin daha kaliteli hale geleceği bir yıl olacak.

 

İnternet Reklamlarının Kitlesi Genişledi

 

Artık, televizyonun genel olarak orta yaş ve yaşlı sayılan kitleye hitap ettiği düşünülüyor. Bunun temel nedeni, Türkiye’de dahi özellikle çocukların ve gençlerin tamamen internete yönelmeye başlamasıdır. Kitlelere hitap edebilmek, doğru kitleyi bulabilmek, reklamı tam olarak hedef kitleye ulaştırmak son derece önemlidir.

 

İnternet üzerinden de kitlelerine ulaşmak isteyen;

  • Çiçekçi
  • Araba satan kurum
  • Pizzacı
  • Petshop

Gibi tamamen birbirinden farklı hizmetler veren kuruluşlar tarafından özel reklamlar çıkarılabiliyor. Bu reklamlar hem dikkat çekici, hem de hizmetin yapısını tam olarak anlaşılacak şekilde belirlenebilir. Türkiye’de televizyon, internetten sadece biraz daha fazla ilgi gören bir yapıya sahiptir. Reklamlar, pek çok kurum tarafından artık internette daha yoğun bir şekilde çıkarılıyor.

Lokasyona Göre Pazarlama Teknikleri: 2019 yılında ise, orta yaş ve üzeri yaş grupları için de özellikle akıllı telefonların yeri çok ayrı olacak. Hangi şehirde yaşadığınız, hangi mahallede oturduğunuz, gününüzün kaç saatinin hangi konumda geçtiği kayıt altına alınıyor.

 

Pazarlamaya Özel Veri Analizi

 

"Digital pazarlama" için günümüzde özellikle şu verilerin bilinmesi, en başarılı şekilde kitle seçiminin yapılmasını sağlıyor;

  • Cinsiyet
  • Ülke
  • Şehir
  • İlçe
  • Doğum tarihi

Tüm veriler, belirli algoritmaların şekillenmesine yol açıyor. Doğru girilen veriler, konum bilgilerine göre hareket eden kuruluşların pazarlama sürecini etkiliyor. Sadece İstanbul’da faaliyet gösteren bir kurum, İstanbul’da ikamet eden bireylere ulaşmak isteyecektir.