Google Mali Hizmetler Doğrulaması Nedir?

Google Mali Hizmetler Doğrulaması Nedir?

22 Şubat 2024


Google Mali Hizmetler Doğrulaması, bilinçli tüketim yapılması adına reklamverenlerin mali hizmetler konusunda yeterli bilgi ve yetkinliğe sahip olduğunun kanıtlaması olarak tanımlanabilir. Google Mali Hizmetler Doğrulaması, kullanıcıların zararlı ya da yanıltıcı bilgilerle karşı karşıya kalmaması için alınmış bir önlem niteliğindedir.

Google’ın bu politikası kullanıcılara yönelik finansal hizmetleri olan tüm reklamverenleri ilgilendirmektedir. Eğer finansal hizmet veriyorsanız, hizmetleriniz ile ilgili reklam yayınlayabilmeniz için Google Mali Hizmetler Doğrulamasını yapmalı ve Google Mali Hizmetler Doğrulamasının şartlarını sağlıyor olmanız gerekiyor.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (TCMB), Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), Sigorta ve Bireysel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Gelir İdaresi Başkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı kurum ve kuruluşlarına bağlı olarak çalışıyorsanız, Google Mali Hizmetler Doğrulamasını yapmadan reklam yayınlayamazsınız.

Google Mali Hizmetler Doğrulaması Şartları Nelerdir?

Google Mali Hizmetler Doğrulamasında; mali hizmetler, bireysel krediler, ve belirli kısıtlanmış mali ürünler ile ilgili politika şartları bulunmaktadır. Öncelikle, reklamı yapılan işletmenin fiziki konumu için geçerli iletişim bilgilerini sağlamalısınız. Bununla birlikte, ilgili ücretleri de belirtmelisiniz. Burada göz önünde bulundurmanız gereken bir diğer nokta, ifşaların imleç üzerine getirildiğinde gösterilecek şekilde veya başka bir bağlantı ya da sekme yoluyla yayınlamıyor olmanız. Bir öğenin tıklanması veya fareyle üzerine gelinmesi gerekmemelidir, net bir şekilde görülebilir olmak zorundadır. Öte yandan, sitenin itibarını artırır nitelikte bir ilişki söz konusuysa satış ortağının belirtildiği, üçüncü taraflara ait akreditasyon ve bağlantı verilmesi gerekmektedir.

Google Mali Hizmetler Doğrulaması sürecinde bireysel krediler ile ilgili şartları da içermektedir. Bireysel krediler ile ilgili reklamlarda, hedef sitede ve uygulamalarında bulunan ek bilgiler dikkat çekici bir şekilde konumlandırılmalıdır. Minimum ve maksimum ödeme süreleri belirtilmek zorundadır. Maksimum Yıllık Yüzde Oranı net bir şekilde gösterilmelidir. Geçerli tüm ücretler dahil olmak üzere kredinin toplam maliyetinin emsali sunulmalıdır.

Google Mali Hizmetler Doğrulamasının bir diğer şart, kredi değişikliği ile ilgilidir. İpotekli malın haczi ya da kredi değişikli gibi konular için garanti verilmemelidir. Hizmet bir avukatlık şirketi tarafından yönetilmiyorsa peşin ödeme alamazsınız. Kullanıcıların mülkiyet haklarını devretmesini, bu haklardan vazgeçmesini veya evleri piyasa fiyatlarının altında satın almayı teklif edemezsiniz. Ödemeyi doğrudan üçüncü tarafa yapmalarını isteyemezsiniz. Kredi sağlayıcı kuruluşlar, avukatlar veya kredi/emlak kurtarma danışmanlarıyla görüşmemeye teşvik edemezsiniz.

İkili opsiyonlar ise Google Mali Hizmetler Doğrulamasında bulunan bir diğer koşuldur. İkili opsiyonların alım-satımı sürecinde, ikili opsiyonlar veya aynı anlama gelen diğer mali ürünler hakkında reklamlar yayınlamamalısınız. Ayrıca, sitede sadece ikili opsiyon teklifleri bulunduramazsınız. Bunlarla birlikte, ikili opsiyonlar veya eşanlamlı ürünlerle ilgili eğitim siteleri ya da blogları bulunmamalıdır.

Karmaşık spekülatif mali ürünlerde yalnızca reklamveren, lisanslı bir sağlayıcı veya toplayıcıysa; reklamların ülke kanunlarına ve endüstri standartlarına uygunsa ve hesap Google sertifikasına sahipse izin verilmektedir.

Kredi puanı yükseltme hizmetleri ile ilgili olarak kullanıcılara kredi puanı yükseltme hizmetlerini içeren reklamlar gösteremezsiniz. Borç hizmetlerinde, tam ödeme yerine geçebilecek olan tutarın azaltıldığı toplu ödemeler için alacaklı taraf ile görüşme opsiyonu bulunan borç tasfiyesi hizmetleri hakkında, periyodik ödemeler, faiz ve ücretler için alacaklı tarafla görüşme seçeneği bulunan borç yönetimi hizmeti hakkındaki reklamları yayınlayabilirsiniz.

Google Mali Hizmetler Doğrulaması Nasıl Yapılır?

Google Mali Hizmetlerin Doğrulanmasında “ülkelere özgü mali hizmetler doğrulaması” bulunmaktadır. Avusturalya, Brezilya, Fransa, Almanya, Hindistan, Endonezya, İtalya, Portekiz, Singapur, Tayvan ve Türkiye bölgelerinde mali hizmetlerle ilgili reklam vermeye hazırlanıyorsanız, Google Mali Hizmetler Doğrulamasını yapmanız gerekmektedir. Ayrıca, hedeflenen ülkeler için ayrı doğrulama yapılır.

Google Mali Hizmetler Doğrulamasında iki farklı adım bulunmaktadır. Bu adımları uygulayabilmek “reklamveren doğrulamasını” tamamlamanız gerekiyor. Google Mali hizmetler doğrulaması için ilk adımınız; G2 üzerinden üçüncü taraf doğrulamasının başlatılması ve kodun alınması işlemidir. Bu işlemin ardından diğer adıma geçilir. Google mali Hizmetler Doğrulamasında ikinci adımınız; G2’den tarafındaki doğrulamayı tamamlayıp aldığınız üçüncü taraf doğrulama kodu ile Google Ads Mali Hizmetler Doğrulama Formunu doldurmanız. Bu aşama, Google tarafından finansal hizmetler doğrulama başvurusunun son adımıdır.

G2 Finansal Doğrulama Kim Yapıyor?

G2 Finansal doğrulama (Mali doğrulama politikası) işlemlerinin doğrulanmasını Nano Medya olarak ücretsiz şekilde sağlıyoruz. Doğrulama yapmayan firmaların bir ay içerisinde reklamları durduruluyor (Google tarafından). Doğrulama yapılana kadar maalesef reklamlar aktif olmuyor. Siz de reklamlarınızda mali doğrulama politikasına yakalanıyorsanız Nano Medya olarak sizlere kalıcı bir çözüm sunuyoruz. Ayrıca tüm bu işlemler için gerekli bazı evraklar bulunmaktadır. Kimlik Ön yüzü, Vergi Levhası, Ticari Sicil Gazetesi belgelerine ihtiyaç duyulmaktadır.

G2 Finansal Doğrulaması Nedir?

G2 finansal doğrulaması, üçüncü tarafın doğrulanması sürecidir. Google, G2’yu “uyumluluk ortağı” olarak ifade etmektedir. G2 doğrulamasında, finansal hizmet sağlayabilmek adına gerekli olan lisanlara sahip olup olmadığınızı belirleniyor.

Google Neden Mali Hizmetler Doğrulamasını Çıkarttı?

Google neden mi mali hizmetler doğrulaması için G2 doğrulamasını aktif etti? Çünkü birçok kullanıcı sahte evrak düzenleyerek, olmayan vergi levhasını var gibi gösterip ilgili barajı aşabiliyordu. Daha sonra kimlik ön yüzü isteyerek kısmi önlem aldılar, daha sonra ön lisans ile ilgili üçüncü adım doğrulamayı çıkarttılar. Şimdi de en zoru olan Mali hizmetler doğrulaması, son adım olarak doğrulama seçeneklerinde mevcut. Maalesef bu adımı her kullanıcının geçmesi çok mümkün gözükmüyor. Çok teferruatlı ve emek isteyen bir süreç olduğu için bu alanda doğru bilgi vermeniz önemlidir. Aksi taktirde yasal sorunlar ile karşı karşıya kalabilirsiniz. G2 doğrulaması doğrudan ülkemizdeki vergi daireleri ile ilişkili olduğundan yanlış beyan vermek bazı sorunlar doğurabilir. Tüm bu nedenler sebebiyle, bu konuda uzmanlaşmış ajanslar ile çalışmanızı tavsiye ederiz.

G2 Reklamveren Doğrulaması Nasıl Yapılır?

G2 reklamveren doğrulaması, reklamverenlerin doğrulama işlemleri için kullanılan bir sistemdir. Bu sistemin amacı, reklamverenlerin kontrolünü sağlamak ve onaylamak olarak özetlenebilir. G2 reklamveren doğrulaması sayesinde, reklamverenlerin güvenilirliği ve doğruluğu kontrol edilerek onaylanmaktadır. Bu sayede reklamverenlerin güvenilirliği arttırılmakta ve kullanıcıların daha güvenli bir deneyim yaşaması sağlanmaktadır.

Ana Noktalar

  1. G2 reklamveren doğrulaması nedir?
  2. Reklamveren doğrulaması nasıl yapılır?
  3. Doğrulama işlemleri neleri kapsar?
  4. Reklamveren onayı süreci
  5. G2 doğrulama arrayi ve kontrolü

Doğru Reklamveren Seçimi için İpuçları

Reklamveren seçimi yaparken dikkat etmen gereken bazı önemli noktalar vardır. İşte doğru reklamveren seçimi için ipuçları:

  1. G2 reklamveren doğrulaması: Reklamverenin G2 tarafından doğrulanmış olması güvenilirliğini artırır.
  2. Reklamveren doğrulaması: Reklamverenin önceki iş deneyimleri ve referansları mutlaka kontrol etmelisin.
  3. G2 reklamveren: G2 tarafından önerilen reklamverenler daha güvenilir ve etkili olabilir.

Reklamveren Kimliği ve Yetkilendirme Süreci

Reklamveren kimliği ve yetkilendirme süreci, doğrulama işlemleri, reklamveren onayı ve g2 doğrulama adımlarını içerir. Bu süreçte reklamverenin kimliği ve hesap bilgileri doğrulanır. Anahtar kelimelerin metin içerisinde geçmesi ve doğrulama işlemleri oldukça önemlidir.

Doğrulama İşlemleri

Reklamveren kimliğinin doğrulanması ve onaylanması süreci, g2 doğrulama adımlarıyla tamamlanır. Bu aşamada anahtar kelimelerin doğru ve eksiksiz bir şekilde kullanılması büyük önem taşır.