Adwords Çalışması Nasıl Yapılır?

PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Adwords Çalışması Nasıl Yapılır?
Google reklamı vermeyi düşünen işletmelerin en çok merak ettiği konuların başında Adwords çalışması nasıl yapılır? Konusudur.

Adwords Çalışması Nasıl Yapılır?

Günümüzde teknolojinin ve dijitalleşmenin son hızla gelişmesi dijital pazarlamanın önemini gitgide artırmıştır. Durum böyle olunca Google adwords reklamları da büyük ölçüde önem kazanmıştır. Google reklamı vermeyi düşünen işletmelerin en çok merak ettiği konuların başında Adwords çalışması nasıl yapılır? Konusudur. Google’da arama yapan potansiyel müşteriye doğal arama sonuçları gösterilir. Arama sonuçlarının yanı sıra diğer taraftan da aradığı kelime ile ilgili Adwords reklamları potansiyel müşteriye gösterilmektedir. Reklam ücretlendirmesi ise tıklama başı maliyet üzerinden yapılmaktadır. Bunun anlamı reklamını tıklandığında Google sizden reklam ücreti alır. Reklamın görüntülenmesinden hiç bir şekilde ücret almaz.

CPC ve Kalite Skoru Önemli

Adwords çalışması nasıl yapılır? Konusunda CPC ve Kalite skoru önemli bir unsurdur. Adwords reklamlarında bilmeniz gereken bir diğer detay ise CPC’lerin sabit olmadığıdır. Aynı kelimeler arasında gösterim yapmak isteyen reklamların tümü adwords sisteminde açık arttırmaya katılmak durumundadır. Gösterimi yapılan reklam açık arttırmayı kazanan reklamdır. Bir reklamın kazanması için CPC ve kalite skorunun yüksek olması gerekir.

Reklam sırası: CPCx Kalite skoru. Gelelim CPC değerinin ne olduğuna; CPC değeri adwords ara yüzüne girdiğiniz ödeyeceğiniz max click fiyatı demektir. CPC maliyeti belirlenen ücretten daha az olabilir ancak daha fazla olmaz. Kalite puanını etkileyen faktörler; kelime skoru, reklamın CTR oranı, açılış sayfasının kalitesi, reklam alaka düzeyidir. CPC teklifinizi verdikten sonra kalite puanı Google tarafından belirlenecektir.

Google Reklamınızı Birkaç Adımda Oluşturun

Adwords çalışması nasıl yapılır?   Birkaç adımda açıklayalım. Öncelikle hedefinizi belirleyin. Reklamınızın nerede yayınlanmasına istediğinize karar verin. Dünya pazarına açılın ya da yerel pazarda kalın karar size ait. İşletmenizin en iyi 3 özelliğini anlatan mesajları kısa cümlelerle anlatın. Bütçe sınırınızı ayarlayın. Böylece aylık bütçe sınırınızın üstünde ödeme yapmazsınız ve istediğinizde bütçenizi düzenleyebilir ya da değiştirebilirsiniz. Reklamları yayınlayın. Kullanıcılar işletmenizin ürün ve hizmetlerine benzer unsurları aradığında reklamlar gösterilmektedir. Bunun yanında reklamlar Google Arama ve Haritaların yanı sıra iş ortağı olduğu sitelerden oluşan ağda da gösterilmektedir. Google’ın zaman içinde reklamlarınızı iyileştirmede yardımcı olduğunu da hatırlatalım.

 

23 51
Nanomedya Footer Logo
Yenilik ve kampanyalarımızı sosyal medya aracılığıyla takip edebilirsiniz.
instagramFacebookTwitterLinkedin
İletişim
adres
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Mahall Ankara E-Blok No: 274/6/31 Çankaya / ANKARA
telefon
0850 711 04 06 - 0532 720 32 25
EPosta
info@nanomedya.com.tr
© Nano Medya. 2010-2020 Tüm Hakları Saklıdır.