Anahtar Kelime Bulma İşlemleri Nasıl Yapılır

Anahtar Kelime Bulma İşlemleri Nasıl Yapılır

15 Ağustos 2019


ANAHTAR KELİME BULMA İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?

Geçmişte, anahtar kelime araştırmasının amaçlarından biri, içeriğinizi insanların aradığı terimlerle doldurmak ve yapay olarak sayfaları arama sonuçlarının en üstüne çekmekti. Anahtar kelime bulma konusu web site sahiplerinin ilgisini günden güne daha çok çekmektedir. Kalite, çoğu zaman, içeriğin içinde aynı anahtar kelimenin belirli bir yüzdesine sahip doğru anahtar kelime yoğunluğundan daha az önemli olarak görülür.

Bu tür bir yaklaşım artık işe yaramıyor. Hatta, ödüllendirilmekten ziyade cezalandırılır bir duruma sebep oluyor. Google, arama algoritmalarının, insanların bulmak istedikleriyle daha alakalı arama sonuçları sunmaya çalışmak için nasıl çalıştığını değiştirmeye devam ediyor.

ANAHTAR KELİMELER NASIL ŞEKİLLENİR

İnsanlar, sesli arama yapabilmeleri için dijital asistanlı mobil cihazlar kullanıyorlar. Bu, yalnızca arama ifadelerini yazarak değil, doğal dili kullandıkları ve sorular sordukları anlamına gelir.

Google, birçok soruya Anında Cevap Kutusu aracılığıyla yanıtları bulmaya çalışır. Bunlar genellikle iyi optimize edilmiş, alakalı içeriğe dayanır.

Anlamsal olarak alakalı anahtar kelimeler artık doğal bir şeydir. İçeriği yalnızca tek bir hedef öbeği için değil, temelde aynı olan anlamına gelen ilgili ifadeler için de optimize edin.

Sonuç olarak: anahtar kelime araştırması, önce insanlar için içeriği optimize etmenize yardımcı olur ve ikinci sırada yer alır.

Anahtar Kelime Türlerini Anlama

  • Anahtar kelime araştırması yapmaya başlamadan önce, onları nasıl sınıflandıracağınızı anlamak esastır.
  • Onları tanımlamanın bir yolu baş, vücut ve uzun kuyruk anahtar kelimelerdir:
  • Baş anahtar kelimeler genellikle sadece 1 veya 2 kelimedir ve arama hacmi yüksektir.
  • Gövde anahtar kelimeleri yüksek değil, düşük değil iyi bir arama hacmine sahip 2 ila 3 kelime öbeğidir.
  • Uzun kuyruk anahtar kelimeler, düşük arama hacmi ile birlikte dizilmiş dört veya daha fazla kelimeden oluşur. Bunlar web trafiğinin büyük bir kısmını oluşturmaktadır.
  • Buradaki önemli faktör özgünlüktür. İfade ne kadar uzunsa, o kadar belirgindir ve insanlar yazdıklarında arama sonuçları o kadar az olur.
  • Tişörtler” için arama yaparsanız milyonlarca arama sonucu elde edersiniz.
  • “Mavi tişörtler” ararsanız, muhtemelen yüzbinlerce elde edersiniz.
  • “Mavi ve baskılı tişörtleri” için arama yaparsanız, aradığınız şeyle daha yakından eşleşen daha az sonuç alırsınız.
  • Bir kullanıcının bakış açısından, arama terimlerine ne kadar fazla içerik eklerseniz, o kadar iyi sonuçlar elde edersiniz.

ANAHTAR KELİME BULMA KONUSUNDA KİMİNLE ÇALIŞMAK GEREKİR?

Anahtar kelime bulma konusunda yıllarca başarılı deneyimler kazanmış Nano Medya ile iletişime geçerek rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.