Canoncial URL Nedir

Canoncial URL Nedir

16 Ağustos 2019


CANONICAL URL NEDİR?

Canonical URL nedir sorusuyla sıkça karşılaşmaya başladık. Rel = canonical öğesi, genellikle "canonical link" olarak adlandırılır, web yöneticilerinin yinelenen içerik sorunlarını önlemesine yardımcı olan bir HTML öğesidir. Bunu, bir web sayfasının “tercih edilen” sürümü olan “kanonik URL” yi, orijinal kaynağı bile belirterek yapar. İyice kullanarak bir sitenin SEO’sunu geliştirir.

Fikir basittir: Aynı içeriğin birkaç benzer sürümüne sahipseniz, bir “kurallı” sürüm seçersiniz ve arama motorlarını ona yöneltirsiniz. Bu, arama motorlarının sonuçlarında içeriğin hangi sürümünü göstereceğini bilmediği yinelenen içerik sorununu çözer. Bu makale, onları nasıl ve ne zaman kullanacağınızı ve yaygın hatalardan nasıl kaçınacağınızı açıklar.

CANONICAL URL’NİN SAĞLADIĞI AVANTAJ

Benzer URL'lerin her kümesi için uygun bir kanonik URL seçmek, sitenizin SEO’sunu iyileştirir. Bunun nedeni, arama motorunun hangi sürümün kurallı olduğunu bilmesidir; bu nedenle, tüm farklı sürümleri işaret eden tüm bağlantıları, kanonik sürümüne bağlantı olarak sayabilir. Bir kanonik belirlemek kavram olarak 301 yönlendirmesine benzer, ancak aslında yeniden yönlendirmeden.

CANONICAL URL’NİN TARİHÇESİ

Şubat 2009’da Google , Bing ve Yahoo! canonical link elementi tanıttı - geçmişi hakkında bilgi edinmek istiyorsanız,  Matt Cutts'un gönderisi  en net açıklamayı veriyor. Fikir basit olsa da, nasıl kullanılacağının özellikleri genellikle karmaşıktır.

CANONICAL URL’YE GEÇİŞ SÜRECİ

Bir ürünün URL’si için birkaç seçeneğiniz olduğunda, kanonlaştırma, bunlardan birini seçme işlemidir. Çoğu durumda, açık olacaktır: bir URL diğerlerinden daha iyi bir seçim olacaktır. Bazı durumlarda, bu kadar açık olmayabilir, ancak o zaman bile hala oldukça basit: sadece birini seçin! URL’lerinizi kanuna düşürmemek, URL’lerinizi   kanonize etmekten her zaman daha kötüdür.

Kurallı URL'ler nasıl ayarlanır?

Rel = canonical kullanmanın doğru bir örneği

Aynı sayfanın iki sürümü olduğunu varsayalım, her biri tam olarak -% 100 - aynı içerik. Tek fark, sitenizin ayrı bölümlerinde olmaları ve bu nedenle arka plan renginin ve etkin menü öğesinin farklı olması - işte bu. Her iki sürüm de diğer sitelerden ilişkilendirildi, bu nedenle içeriğin kendisi açıkça değerli. Peki arama motorları sonuçlarda hangi sürümü göstermelidir?

Örneğin, bunlar URL’leri olabilir:

http://nanodanorneksite.com/wordpress/seo-eklentileri/

http://nanodanorneksite.com/wordpress/eklentiler/seo/

Bunun için rel=canonicalicat edildi ve ne yazık ki, özellikle çok sayıda e-ticaret sisteminde, bu oldukça sık gerçekleşir. Bir ürünün oraya nasıl ulaştığınıza bağlı olarak birkaç farklı URL'si olabilir. Bu durumda rel=canonical aşağıdaki gibi başvuruda bulunabilirsiniz:

 

İki sayfanızdan birini kanonik sürüm olarak seçin. Bu en önemli olduğunu düşündüğünüz sürüm olmalıdır. Önemsemiyorsanız, en fazla bağlantıya veya ziyaretçiye sahip olanı seçin ve diğerleri eşitse, yazı tura atın. Sadece seçmen gerekiyor.

Kanonik olmayan sayfadan kanonik olana bir rel = kanonik bağlantı ekleyin. Öyleyse, en kısa URL'yi kurallı URL’miz olarak seçersek, diğer URL <head>, sayfanın bölümündeki en kısa URL’ye bağlantı kurar - şöyle:

<link rel = "canonical" href = "https://nanomedya.com.tr/ankara-web-tasarim" />

İşte bu kadar! Bunun yaptığı, iki sayfayı bir arama motorunun bakış açısıyla bir içine “birleştirmek”. Kullanıcıyı yönlendirmeden "yumuşak yönlendirme" dir. Her iki URL’nin bağlantıları artık URL’nin tek kanonik sürümü olarak sayılıyor. Canonical URL nedir sorusunun cevabı kadar uygulamanın sonuçlarını da merak ediyorsanız Nano Medya ile iletişime geçiniz!