Çevrimiçi Varlığınız Mobil Dostu mu?

Çevrimiçi Varlığınız Mobil Dostu mu?

1 Kasım 2018


 

Çevrimiçi Varlığınız Mobil Dostu mu?

Çevrimiçi sitelerin mobil uyum sunması ticari faaliyetlerin başarılı şekilde devam ettirilmesine olanak sunar. Mobil optimizasyon sağlamak, mobil uyumlu web tasarımı yapmak ve SEO uyumlu mobil versiyonlar kullanmak, özellikle ticari faaliyet gösteren firmalar için önem taşır.

Çevrimiçi Sistemlerde Mobil Senkronizasyonu

Teknolojinin mobil sistemler üzerinden erişilebilirlik ve kolay kullanım sağlaması, web sayfalarında mobil uyum gerekliliğini sağlamıştır. Gün boyu internet kullanımı sağlayan kullanıcıların yüksek oranı, mobil erişim sağlamaktadır. Dolayısıyla çevrim içi satış, hizmet satışı yapan e-ticaret platformlarının mobil uyum sağlaması gereklidir.

Yiyecek sektöründen turizm sektörüne, kozmetikten eğitim sektörüne dek pek çok alanda, mobil uyum önem taşır. Özellikle profesyonel sitelerin mobil uygulamalarda çok özenli davranması gereklidir.

Örneğin kendiliğinden açılan reklam videoları, reklam panoları, kullanıcıların sayfadan çıkmasına neden olur. Bu tarz sunumlar, özellikle otomatik açılan reklamlar, videolar, müşteri ihtiyaçlarının tam tersi formunda olup, kullanıcıların farklı portalları değerlendirmesine neden olabilir.

Çevrimiçi Ziyaretleri Etkileyen Mobil Faktörler

Web sitelerinde sunulan içeriklerin tutarlılık sunması önemli faktörler arasında yer alır. Örneğin herhangi bir seyahat acentasının masa üstü bilgisayar girişleri ile sunduğu seyahat tanıtım videosunun, mobil kullanımlarda sunulmaması ve kullanıcıların mobil aramalarda aynı içeriklere erişememesi, çevrimiçi ziyaretleri etkileyen faktörler arasında yer alır.

Desteklenen platformların çeşitlendirilmesi ve sitenin tüm platformlarda aynı uygulama, araç ve uygulamaların sunulması çevrimiçi varlığı etkileyen faktörler arasında yer alır. Yani kullanıcı bilgisayardan, tabletlerden ve cep telefonlarından giriş yaptığından aynı içeriklere ulaşabilmeli ve aynı hizmetlerden faydalanabilmelidir. Dolayısıyla mobil optimizasyon, gereklilik ve önem taşır.

Çevrimiçi Kullanıcıların Sitede Kalma Süreleri

Özellikle e-ticaret sitelerinde ve internet platformu üzerinden ürün- hizmet satışı yapan sitelerin, online kullanıcıların beklentilerini karşılamaması, sitede kalış süresini etkileyen unsurlardandır. Dinamik, canlandırıcı deneyim sunumu kullanıcıya aktarılmalıdır.

Her kullanıcının beklentisi farklı olabilir. Yine bir turizm acentasından örnek verirsek kimi kullanıcılar kültür turlarından, kimisi eğitim odaklı seyahatlerden, kimisi tarih, kimisi doğal güzellik ve kimisi de deniz- güneş tatil konseptinden hoşlanır.

Dolayısıyla kullanıcıların beklentilerine, firmanın hizmet yelpazesi dahilinde sunup yapmak ve beklentilerinin karışlanabileceği imajını sunmak, sitede kalma süresini olumlu yönde etkiler. Kullanıcı donanımlı, profesyonel ve zengin içeriklerin sunulabileceği bir web sitesi olduğundan emin olabilir.

Online Satış Formülleri

Satış ve hizmet sunumu yapan sitelerin, ödeme ağı bulundurmaları bu portal üzerinden güvenli ödeme seçeneklerini sunması ve kullanıcılara online rezervasyon, online satış sistematiğini sunması oldukça önemlidir.

Çevrimiçi etkinlikler ve profesyonel hizmetler, internet platformlarında ve e-ticaret sistemlerinde daha etkin olmanızı ve daha verimli sonuçlar elde etmenize olanak sunar. Örneğin alışveriş platformlarında; iade ve değişim güvencesinin sunulması, kampanya seçeneklerinin sunulması, kargo opsiyonlarının belirtilmesi ve avantajlı teslimat seçeneklerinin bulundurulması, birere satış sistematiğidir.

Kullanıcıların güvenilir site olarak değerlendirmesini sağlayan seçenekler arasında olunmasını sağlar. Yine aynı şekilde beğenilen ve tanıtımı yapılan ürünün rezerve edilebilmesi, sepete eklenebilmesi ve kolay şekilde satışa sunulabilmesi, artı faktörler arasındadır.

Online varlık, site açılış hızı ve sayfaların açılış hızıyla da bağlantılıdır. Alışveriş formlarının, ödeme formlarının hızlı ve kolay şekilde doldurulabilir olması, pratik online sistem sunması, bir avantajdır.

Online ziyaretçilerin, bağlantılar, tanıtımlar ve linkler üzerinden gelen ziyaretçilerin müşterilere dönüştürülmesi ise tamamen web tasarım ve sunumunuzla alakalıdır. Çevrimiçi varlığınız, dijital sistemler üzerindeki profesyonelliğiniz ve kullanıcılara sunduğunuz içerikler, ürün ve hizmet tanıtımları ile birkaç tıklamayı, müşteriye dönüştürebilirsiniz. Tüm bu faktörlerinse mobil uyum sunması ve mobil optimizasyon sağlaması en önemli faktördür.