Dijital Reklamcılık Nedir?

Dijital Reklamcılık Nedir?

Dijital Reklamcılık Nedir?, Dijtal Pazarlama Uzmanı Nasıl Olmalıdır?, Dijital ortamda reklamlarımız nasıl hareket eder?, Dijital ortamda hedef kitleye nasıl erişiriz?

Dijital Reklamcılık Nedir?

 

Medyanın televizyon, radyo ve gazetenin dışında farklı kollara ayrılması sayesinde artık reklamcılık da tüm bu alanlarda gelişmeye başladı. Dijital reklamcılık ise geçmişe kıyasla daha geniş kitlelere ve doğru hedef kitlesine hitap edilmesini sağlıyor.

Dijital Reklam Teknikleri

 

Bir kurumun reklam verebilmesi için, yüz binlerce TL değerinde reklam bütçesi ayırması gerekmiyor. Teknikler de, direkt olarak bu alanda uzman olan kişilere başvurularak belirlenmiyor. Hangi alanda çalışıldığı, hedef kitlenin neye ihtiyacı olduğu bilinmesi yeterli oluyor. Buna ek olarak diğer verilere (bölgeye göre, yaşa veya cinsiyete göre reklam vb.) başvurulabilir.

Dijital Reklam Platformları

 

Sosyal Medyanın Reklamlardaki Önemi: İnternetin yaygınlaştığıyla ilgili klasik yüzdelik dilim paylaşımları artık sadece bu alana olan ilgiyi gösteriyor. Firmaların gerçek bir reklam alanı olarak interneti belirlemesinin temel nedeni, sadece gençlere hitap etmediğini anlamalarıdır.

Artık 40 yaş ve üzeri bireylerin tuşlu telefonlar yerine, akıllı telefonlara yöneldiği görülüyor. Ayrıca alışmaları ve sosyal medyada da yer almaya başlamaları, bu alanın her geçen gün daha büyük kitleye ulaşacağını gösteriyor. Instagram, Facebook ve Twitter, özellikle internetin reklam alanında ön plandaki platformlardır. Her birinde farklı kişiliklere, hobileri bulunan bireylere rastlamak mümkün oluyor. Sosyal medyada bu sayede her ürünün kendi hedef kitlesine ulaştırılma kolaylığından yararlanılıyor.

Dijital Reklam ve Hedef Kitle

 

Dijital reklamların özellikle hedef kitlelere ulaşma başarısının, diğer iletişim araçlarına kıyasla daha yüksek olduğu görülüyor. Bu durum, reklam bütçeleriyle ilgili payın da direkt olarak dijital reklamcılık alanında yoğunlaşmasını sağlıyor. Oyuncaklarla ilgilenen bir kitle olduğu gibi, çiçek veya hayvanlara ilgisi olan pek çok insan da bulmak mümkün oluyor. Herkesin ilgi alanı farklı olduğu için, tamamen doğru kişiye kaliteli reklam sunmak gerekiyor.

Köpek beslemeyen kişiye köpek maması reklamı çıkması, başarısız reklam örneklerinden bir tanesidir. “Bunu bilmek nasıl mümkün olacak” gibi pek çok soruyla da karşılaşılabiliyor. Algoritmalar, bireyin neye ilgi duyduğunu veya hangi alanlarda araştırmalar yaptığını net olarak ortaya koyuyor. Reklamın türünü, yayınlanmasını istediğiniz platformu ve dalı seçmeniz yeterli olacaktır. Bu sayede, ürününüze ilgi gösterecek kişilere ulaşma konusunda zorluk çekmemiş olursunuz.

23 51
© Nano Medya. 2018 tüm hakları saklıdır.
A: Turgut Özal Mh. Umay Sitesi B-Blok No:4 Yenimahalle/ANKARA
T: 0532 720 32 25
E: info@nanomedya.com.tr
instagram
Facebook
Twitter
Google +
Linkedin
Nano Medya