16 Eylül 2018
Facebook Reklam Yöneticisi
Dünyanın en çok kullanıcıya sahip olan sitelerinin başında Facebook geliyor. Uzun bir süre onca hem ülkemizde hem de dünyanın geri kalanında faaliyete geçen web sitesi, insanların birbirlerini bulma noktasında çok önemli bir görevi üstleniyor. Zamanla birçok değişik firma ve kurumun da üye olduğu bu web sayfası, bundan dolayı hizmetlerini daha geniş bir anlamda geliştirdi. Bu noktada reklamcılığa da adım atan site, Facebook Reklam Yöneticisi sayesinde hem reklam oluşturmanıza hem de bunları başarılı bir biçimde yayınlanmanıza olanak sağlıyor.
Facebook Üzerinden Reklam Verme
- Facebook üzerinden reklam vermek isteyen kişilerin ilk olarak firmanın ilkeleri hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
- Çünkü her reklama firma tarafından kabul edilmez. Hangi reklam ve tanıtımların geçerli olduğunu bilmek, size çok büyük bir avantaj sağlar.
- Bunun yanı sıra hangi amaç ile reklam verileceği de çok önemlidir. Bazı insanları kişileri farklı internet sayfalarına yöneltmek için reklam verir. Bunun yanı sıra beğeni alabilmek için reklam veren kişilerin sayısı da hiç az değildir. Yerel bazda faaliyet gösteren işletmeleri daha çekici hale getirmek gibi bir amaç da olabilir.
- Facebook üzerinden reklam kreatifi adı verilen bir sistem uygulanır. Bu noktada reklam içinde bir metin ve görsel söz konusudur. Firma, reklam için bir karakter sayısı ve boyut tavsiye eder. Buna göre bir reklam oluşturmak çok mantıklıdır.
- Hedef kitlesini seçmek çok önemlidir. Bu noktada ilgi alanları gibi son derece önemli olan bir kriter üzerinden reklam seçimi yapılabilir. Ayrıca demografi ile alakalı bir hedef kitlesi de belirlenebilir. Mesele yaşanılan ildeki müşterilere erişim sağlama opsiyonunu kullanmak mümkündür.