İçerik Pazarlaması Nedir?

İçerik Pazarlaması Nedir?

24 Ağustos 2020


İçerik Pazarlaması Nedir?

İçerik kelime anlamı olarak okuyucuya bir duygunun ve bir düşüncenin anlatılması amacı ile hazırlanmış olan imgelerin bütünsel halidir. İçerik pazarlaması ise hedef kitle belirleyerek bunların ilgi ve dikkatini çekecek şekilde içerik hazırlama ve sunma süreci olarak ifade edilebilir. Yeni nesil dijital pazarlama stratejilerinden yalnızca bir tanesi olan içerik pazarlama pek çok aşamadan oluşur. Bu tür bir pazarlama tekniği için içerik hazırlamadan evvel hedef kitlenin belirlenmesi gerekiyor.

Yaş, cinsiyet, meslek, fizyolojik özellikler vb. hepsi içeriğin hazırlanmasında önemli rol oynamaktadır. Veri okyanusu olarak nitelendirilebilecek olan internet üzerinde şirketler, markalar ve kurumlar tarafından bu strateji ciddi manada kullanılmaktadır. İçeriğin oluşturulması ve daha sonra da dağıtılmasını kapsayan bir teknik olduğundan da bahsetmek mümkün olacaktır.

İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır?

İçerik pazarlaması 5 ana maddeden oluşur,

  • Hedeflerin belirlenmesi

Pazarlama stratejilerinin ortaya konması, hitap edilecek olan kitlenin analiz edilmesi, bu kitlelerin değer yargılarının, önem verdiği olayların belirlenmesi ve onların duygusal yönleri ile arada bir bağ kurmasının sağlanmasıdır.

  • Strateji belirlenmesi

İçeriklerin ana fikri nedir? Kullanıcıya nasıl bir mesaj verilmek isteniyor? Ürün, marka ya da hizmetlerinizin nasıl tanınmasını istiyorsunuz? Planlarınız yolunda gitmezse bir B planınız var mı?

  • İçeriklerin belirlenmesi

İçerik dili nasıl olacak? Hangi konular ele alınacak? Gibi soruların cevapları bu aşamada verilmelidir.

  • Ölçümlerin güvenli olması

Analizler ile etkinlik durumunu ölçebilirsiniz.

Marka ya da ürünlerinizin kullanıcılar gözünde saygın bir halde olması amacı ile strateji belirlenmesi ve içerik oluşturma sonrasında sosyal medya kanallarından da yararlanın.

İçerik Pazarlamada Nelere Dikkat Edilmeli?

İçeriklerin içerisinde kullanıcıların aradıkları her şeyi bulması çok önemlidir. Bunun için hedef kitlenin ihtiyaçları iyi bir şekilde analiz edilmelidir. Hedef kitleniz ile aranızdaki bağ sizi başarıya ulaştıracaktır. Ayrıca onlara hitap etmek adına hangi konuda ve nasıl içeriklere yer vereceğinizi de belirlemiş olmanız gerekir. İçerikleriniz ile bir nevi satın alma davranışları üzerinde olumlu etkiler yaratmış olacaksınız. Bu sebeple kampanyalar ve indirimler yaparak bunları sosyal medya hesaplarından da duyurabilirsiniz.