Inboud Pazarlama Nedir?

PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Inboud Pazarlama Nedir?
Inbound pazarlama, son 15 yıldır online olarak yapılan işlerde en etkili pazarlama yöntemi olarak bilinmektedir.

Inboud Pazarlama Nedir?

Inbound pazarlama, son 15 yıldır online olarak yapılan işlerde en etkili pazarlama yöntemi olarak bilinmektedir. Bu pazarlama yöntemi hedef kitlenin dikkatini çekmek üzerine kuruludur. Outbound pazarlamanın aksine reklam ve e-posta satın almak yerine potansiyel müşterilerin dikkatini çekecek kaliteli içerikler sayesinde müşterilerin işletmeniz ve ürünlerinizle ilgilenmesini sağlamaktadır. Diğer bir ifade ile inbound pazarlama içerik oluşturmak ve bu içeriği tüm dünya ile paylaşmak olarak tanımlanabilir. Potansiyel müşterileri beğendikleri içerik üzerinden müşteriye dönüştürmeyi amaçlamaktadır.

Inbound Pazarlama Yöntemleri

Inbound pazarlama aşağıdaki temel unsurlara dayanmaktadır. Bu unsurlar dikkate alınarak planlanan inbound pazarlama başarılı bir pazarlama stratejisi olacaktır. Temel unsurlara birlikte göz atalım.

Lifecycle Pazarlama:  Kullanıcılar işletmenizi tanıdıkça davranış ve yaklaşımları değişiklik gösterir. Bu nedenle her aşamada farklı bir pazarlama yöntemi denemelisiniz.

Kişiselleştirme:  Zamanla potansiyel müşterileriniz hakkında daha fazla bilgi edinebileceğinizden müşterilerinizin kişisel ihtiyaçlarına uygun mesajlar yaratabilirsiniz.

Çoklu Kanal: Inbound pazarlama yöntemi çoklu kanal kullanımı ile etkilidir çünkü insanlara oldukları yerden sizinle iletişime geçmek istedikleri kanallardan ulaşmanız gerekir.

Entegrasyon: Yayınlar, analiz araçlarınızla koordineli çalışıp doğru yer ve zamanda doğru içeriği paylaşmanıza olanak verir.

Inbound Pazarlama Nasıl Yapılır?

Inbound pazarlama yönteminde en önemli unsur içerik ve zamanlamadır. Doğru içeriğin doğru zamanda yayınlanması bu yöntemin olmazsa olmazıdır. Böylece müşterilerinizin ilgisini çekebilirsiniz. Bunun yanı sıra zamansız yayınlarınızla müşterilerinizi de rahatsız etmemiş olursunuz. Inbound pazarlamanın dört temel pazarlama hareketine sahiptir. Bu da ınbound pazarlamanın dört farklı evreden oluştuğunu göstermektedir. İçerik ile hedef kitlenizin dikkatini çekmeyi başarmalısınız. Hedef kitleniz sayfanızı ziyaret ettiği sırada iletişim bilgilerini almanız önemlidir. Böylece potansiyel müşteriye dönüşebilirler ve siz onların ilgisini üzerinizde tutmaya devam ettiğiniz sürece gerçek müşteri haline getirebilirsiniz. Potansiyel müşteriyi gerçek müşteriye dönüştürdüğünüzde bile ınbound pazarlamanın görevi sona ermez. Zira satış sonrası müşteri memnuniyetini tanıtım amaçlı kullanıp yeni ziyaretçiler ve müşteri elde etmenizi sağlar. Sayfanıza doğru kullanabileceğiniz araçlar şu şekilde sıralanabilir.

  • Dikkat Çekin
  • Blog yazın
  • Sosyal medyayı aktif ve doğru biçimde kullanın.
  • Seo çalışmasını yapın
  • Sayfalarınızın içeriğini düzenleyin
  • İlgiyi koruyun: Potansiyel müşterileri değerlendirin. E-posta yollayın. Pazarlama otomasyonunu planlayın. Kapalı döngü raporunu alın.
  • Dönüştürün: Eyleme çağrı cümleleri kullanın. Varış sayfalarını kullanın. Formlar kullanın ve iletişim bilgilerini alın.
  • Değerlendirin: Akıllı eylem çağrıları-mail ve pazarlama otomasyonu, sosyal medyaya önem verin.

 

 

 

 

23 51
Nanomedya Footer Logo
Yenilik ve kampanyalarımızı sosyal medya aracılığıyla takip edebilirsiniz.
instagramFacebookTwitterLinkedin
İletişim
adres
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Mahall Ankara E-Blok No: 274/6/31 Çankaya / ANKARA
telefon
0850 711 04 06 - 0532 720 32 25
EPosta
info@nanomedya.com.tr
© Nano Medya. 2010-2020 Tüm Hakları Saklıdır.