31 Ekim 2018
Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya
Küçük işletmelerin markalaşma yolunda adım atması, ürünlerini ve hizmetlerini daha geniş bir kitleye sunması için sosyal medya son derece önemlidir. Binlerce TL verilerek bilboardlara veya gazetelere reklam vermek yerine, çok düşük fiyatlarla sosyal medyadan yapılacak olan başarılı reklam faaliyetleriyle yüz binlerce kişiye ulaşabilirsiniz. Sadece %5 oranında geri dönüş olsa dahi, bir kurumun aylar boyunca klasik türde hizmet verdiğinde ulaşmakta zorlanacağı satış rakamına ulaşması sağlanıyor.
Müşteri Sayısında Sosyal Medyanın Rolü
Sosyal medya, kurum faaliyetlerinizi şekillendirmeniz açısından size çok geniş yelpazede müşteri portföyü sunuyor. 15 milyonun üzerinde insanın online alışveriş yaptığı bir ülkede hizmetlerinizle ilgilenecek ve satın almak isteyecek binlerce müşteri bulabilirsiniz. Öncelikle başarılı reklam çalışmaları gerçekleştirmeli, sosyal medya hesaplarınızdan hizmetlerinizle ve kurumunuzla ilgili paylaşımlarda bulunmalısınız.
Müşterilerinizin sizinle iletişim kurmasına yardımcı olduğunuz bir ortamda güven verebilir ve insanların alışveriş yapmalarını kolaylaştırabilirsiniz. Küçük işletme olarak bisiklet satışı yapan bir firmanın dahi sosyal meyde etkisiyle, yanında bulunan işletmelerden daha fazla tanınması mümkün oluyor. Bu tarz durumlar da müşteri sayısına doğrudan etki ediyor.
Gıda İşletmelerine Sosyal Medya Etkisi
Pizza, hamburger, tost, midye, çiğköfte, ev yemekleri satışı yapan bir firmanın kendini sosyal medyada ulaşıma açık ve etkin bir hale getirmesi gerekir. Bu sayede başta civar mahalleler olmak üzere, şehrin tüm noktalarında binlerce müşteriye ulaşmak mümkün olacaktır. Küçük bir işletme olmaktan kaynaklı reklama ve tanıtım çalışmalarına ayıracak bütçeniz kısıtlı olsa dahi, sosyal medya aracılığıyla bu sorunlar da ortadan kaldırılıyor.
Gıda işletmelerinin sadece cadde üzerinde, çok yüksek bedellerle kira ödeyerek hizmet verme zorunluluğu da ortadan kalkmıştır. Bu sayede gıda işletmelerinin normalde sadece yüzlerce kişi tarafından bilinmesi gereken bir lokasyonda, sosyal medya etkisiyle binlerce kişiye e- ticaret olanağı sunulabiliyor. Bu sayede başta yüksek kira bedelleri olmak üzere, paket servis için çok yüksek bedellerle reklam verme zorunluluğundan da kurtulmuş oluyorsunuz.
Giyim İşletmelerine Sosyal Medya Etkisi
Son yıllarda en fazla etkiyle karşılaşan işletme türlerinden biri olan giyim mağazalarının özellikle sosyal medya kullanımlarıyla ayakta kaldığı biliniyor. Eskiden olduğu gibi sadece işlek yerlerde mağaza açılması ve mağazanın önünden geçen bireylere hitap edilmesi gerekmiyor. Direkt olarak şehir merkezine dahi uzak bir noktada depo tutarak, depo statüsündeki bir mağazayla müşterilerine ürünler satan yüzlerce örnek bulunuyor. Bu örnekler hem ilham alınması gereken bir girişimi hayata geçirmiş olmaları hem de işlerini online ticaret üzerine kurmaları nedeniyle saygıyı hak ediyorlar.
Ayakkabı, tshirt, mont, kot pantolon, takım elbiseler de dahil olmak üzere he türlü giyim eşyasının satışını yapabiliyorlar. Müşteri portföyünü oluştururken özellikle nasıl bir reklam çıkılacağı son derece önemli hale geliyor. Çoğu insan son beş yılda online alışverişe ilgi göstermeye başladığı için, firmalar da bu kitleyi ürkütmemek ve güven vermek için çalışmalarını sürdürüyor. Şu bildirimlerle birlikte müşterilere hizmetle ilgili güven veriliyor;
· Ürünlere nasıl ulaşılabileceği
· Ödemenin nasıl yapılacağı
· Hangi ürün seçeneklerine ulaşılacağı
· Kaç gün içerisinde kargonun teslim edileceği
· Hangi bedenlerde ve numaralarda ürün olduğu
· Herhangi bir olumsuz durumda iade haklarının bulunduğu
Vb. durumlar için videolar veya diğer görsel araçlarla birlikte müşterilerine sosyal medyadan düzenli olarak duyurularda bulunuyorlar. Bir firmanın sadece fiziksel olarak kot pantolon, mont, spor ayakkabı vb. ürünler satarak, hizmetlerini saatler içerisinde 50 bin kişiye ulaştırması mümkün değildi. Instagram, Facebook, Twitter ve Youtube gibi araçlar tam olarak bu olanağı çok düşük bir bütçe ayırmanız yeterli olacak şekilde sunuyor.