Seo da Başarılı Olmanın Yolu İçerik Pazarlamasından Geçiyor

Seo da Başarılı Olmanın Yolu İçerik Pazarlamasından Geçiyor

19 Temmuz 2019


SEO’DA BAŞARILI OLMANIN YOLU İÇERİK PAZARLAMASINDAN GEÇİYOR

İçerik pazarlaması, insanların ürünleriniz, hizmetleriniz ve şirketiniz hakkında konuşmasını sağlamak için harika bir yoldur. Sitenizde sunduğunuz çeşitli hizmet veya ürünler olabilir. Bizim sitemizde olduğu gibi, profesyonel web tasarımı, e ticaret sitesi fiyatları, kurumsal SEO gibi niş bir alanda ya da a’dan z’ye her ürünü satan daha geniş bir alanda faaliyet gösteriyor olabilirsiniz. İçerik pazarlaması ayrıca müşterilerinizi çekmek ve hatta onlardan oluşan bir topluluk oluşturarak maliyeti düşük bir reklam platformu yaratmak için harika bir yoldur.

Ancak, içerik pazarlamasında yeniyseniz, nereden başlamanız gerektiğini biliyor musunuz?

İÇERİK PAZARLAMA HEDEFİNİZİ TANIMLAYIN

Nasıl bir içerik yaratacağınızı düşünmeden önce, neden yaptığınızı yanıtlamanız gerekir.

Tüm içerik pazarlamaları bir hedefle başlar. Kampanyanızın başarısını nasıl ölçeceksiniz? Trafiğe sahip misiniz? Yeni abone misiniz? Uygulamanızın indirilme sayısı ne durumda? Dönüşümler nasıl? Sosyal paylaşımlar ve katılım nasıl? Video görüntülemeleriniz ne durumda? Podcast indirmeleri yüksek mi? Satış mevcut mu?

Üni pazarlamacı Godin diyor ki: ’’Bu seçimleri başlangıçta ücretsiz, hızlı ve kolay olduklarında yapma özgürlüğüne sahipsiniz. Daha sonra başkalarına ve kendinize taahhütte bulunduğunuzda değil.’’

İçerik pazarlamacılığının tüm taktiklerini yakalamak kolaydır, ancak birleştirici bir strateji ve güçlü bir nedeniniz yoksa ne yaratırsanız yapın çöpe düşecektir.

HEDEFİ TESPİT ETTİKTEN SONRA NEREYE YELKEN AÇMALI?

Hedefinizi daha erken anlamak, içerik pazarlama stratejinizi geliştirirken diğer önemli kararlarınzı da yönlendirecektir. Mesela ne yapıyoruz? Peki içeriğimizi nereye dağıtacağız? Godin’in açıkladığı gibi, stratejiniz bir gemi inşa etmek gibidir. Tahtaları çivilemeye başlamadan önce nereye yelken açacağınızı bilmeniz gerekir.

Godin’in vurguladığı gibi, “İnşa ettiğin yere inşa ettiğin şeyi eşleştirmek ilk etapta inşa ettiğinden daha önemlidir. Bu yüzden bunun ne için olduğunu anlayarak başlamalıyız!”

Çoğu zaman içerik pazarlamacılığındaki nihai amaç, potansiyel müşteriler için e-posta kayıtları veya ücretsiz deneme oturumları sağlamaktır.

Temel olarak, blogunuza yeni okuyucular ve aboneler çektikten sonra pazarlama ekibinizin bir kısmını abonelerle ilişkiler kurmak için çalıştırırken, diğer bir kısmı da potansiyel müşterileri ödeme yapan müşterilere dönüştürebilmek için çalıştırmalısınız.

Blogunuza getirmeniz gereken kişi sayısı trafik hedefinizdir.

Ve dönüşüm oranlarınızı düşürecek doğru trafiği getirebilmek için içeriğinizi tanıtmanız gerekir.

Daha önce de bahsettiğimiz gibi, ister e ticaret sitesi fiyatları ister ücretsiz hizmetler sunuyor olun, SEO ve içerik pazarlamasını bir arada doğru ve etkili kullanmak için mutlaka Nano Medya’ya başvurun!