1 Kasım 2018
Yeniden Pazarlama; Nedir ve Neden İhtiyacınız var?
Remarketing olarak bilinen yeniden pazarlama, siteyi daha önce ziyaret eden kullanıcılara reklam yapmayı temel alır. Google Adwords Remarketing, alışveriş sitelerinde yapılan ziyaretleri kaydederek, kullanıcıların diğer ağlardaki ziyaretlerinde de reklam olarak yayınlanır.
Google Adwords Yeniden Pazarlama
Kolay uygulanabilir ve olumlu etkiler kazandıran bir uygulamadır. Yeniden pazarlama uygulamasında Adwors’a reklam verilir ve ardından verilen uygulama kodu, web sitesine eklenir. Böylelikle e-ticaret sitelerini her ziyaret eden kullanıcıya sonraki zamanlarda ve sitelerde de reklam ve tanıtım otomatik olarak devam eder.
Yeniden pazarlama şu formülle çalışır. Cookie, site trafiğini bilgisayara kaydeder. Çerez olarak nitelendirilen cookieler, minik dosyalar halinde web sitesine giriş yapan kullanıcıları kaydeder. Firmaların bahsettiği ‘’veri tabanı’’ esasen çerezler sayesinde otomatik olarak yapılır. Yani bir web sitesine bir kez giriş yapılmış ise kullanıcı kaydı oluşmuştur.
Çerezler dosyasında belirlenen ziyaretçilere yeniden pazarlama reklamı ile belirlenen süre boyunca reklam yapılır. Reklamın aynı kullanıcıya kaç kez gösterileceği belirlenebilir.
Yeniden Pazarlama Neden Gereklidir?
İdeal gösterim sayısı belirlendiğinde ve reklam süresi iyi ayarlandığında e-ticaret için harika bir yöntemdir. Maliyetleri düşük olduğu için yüksek kar marjı sağlayabilen bir uygulamadır. Alışveriş amacıyla web sitesine giriş yapan kullanıcıların, özellikle alışveriş yapmamış iseler daha sonra yeniden anımsatma, sepette kalan ürünlerin alınması veya yeni ürünlerin tanıtımlarının yapılması için gereklidir.
Siteyi ziyaret etmiş ve öncesinde alışveriş yapmış kullanıcılar için yeni tanıtım yapmakta kullanılabilir ve kampanyaların sunulabileceği faydalı bir uygulamadır. Siteye süreklilik sağlamak ve sizden ürün satın alan kullanıcılara yeniden alışveriş yönlendirmesi yapmak için ideal bir yöntemdir.
Sepete ekle, pek çok kişinin alışveriş tamamlamadan yalnızca ürün seçmesini de beraberinde getirir. Dünya üzerinde sepete ekleyip, siteyi terk eden milyarlarca kullanıcı bulunuyor. Bunların bazıları fiyatlar, bazıları kargo opsiyonları ve bazıları farklı sitelerden benzer ürünleri satın aldığı için oluşuyor.
Özellikte sepette kalan ürünlerin satılması için, site ziyaretini gerçekleştiren kullanıcılar için harika bir formüldür. Üstelik sepetin tamamlanması için çeşitli promosyonlar, indirimler önerilebilir.
Yeniden Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gerekenler
E-ticaret formlarında yeniden pazarlama reklamları için hedef kitle belirlenir. Ardından reklam stratejisi oluşturulur. Reklam planlamasında hangi reklamların ne kadar sıklıkta gösterileceği ve ne kadar sunulacağı iyi analiz edilmelidir.
· Reklam boyutlar tercih edilmelidir
· Görsel seçimleri özenle ve ilgi alanlarına göre yapılmalıdır
· Reklam gösterim sıklığı iyi ayarlanmalıdır. Reklam bütçesi dahilinde planlama yapılmalıdır.
· Dönüşüm kodları analizi yapılmalı ve olumlu sonuçlanan reklamlar belirlenerek optimizasyon sağlanmalıdır.
Adwords Yeniden Pazarlamada, Dönüşüm Kodları
· Google Adwords paneli girişi yapılır
· Paylaşılan kitapçık seçilir
· Hedef kitle sekmesine tıklanır
· Yeniden pazarlama ayarlanır ve sistemin sunduğu kod alınır.
Verilen bu kod, yeniden pazarlama kodudur. Dönüşüm kodu, sepete ve teşekkür sayfalarına eklenir. Alışveriş tamamlayan ya da sepet kullanılan tüm bölümlere eklenen yeniden pazarlama kodları, sayfaların body kısmına eklenir.
E-ticaret sistemlerinde reklam, pazarlama ve yeniden pazarlama kolay uygulanabilir ve etkili uygulamalardır. Ticaretin başarılı şekilde yapılması için sonrasında uygulanan yeniden pazarlama teknikleri oldukça önemli ve gereklidir.
Hem tamamlanmamış alışverişler hem siteyi sadece ziyaret etmiş ve fakat alışveriş yapmamış kullanıcılar hem de daha önce ziyaret ve alışveriş yapmış kullanıcılara yeniden pazarlama reklamlarının sunulması, sitenin organik trafik ve organik ticaretinin yapılması için önemlidir. Fakat reklam zaman ve gösterim sayısı çok ideal ayarlanmalıdır. Bazı siteler ziyaretin hemen ardından sundukları reklamlarıyla kullanıcıyı sıkabilmekte ve site alışverişlerinden vazgeçirmektedir.