28 Temmuz 2020
Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya araçları son yıllarda az maliyetli etkili iletişim araçları haline gelmiştir. Kurumsal sosyal medya yönetimi ise bu gün oldukça popüler bir hale gelmiştir. Geniş bir hedef kitleye ulaşılması, marka bilirliğinin ve müşteri potansiyelinin artırılması amacı ile yaygın bir şekilde kullanılan sosyal medya kurumsal firmaların da olmazsa olmazı haline gelmiştir. Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya kanalları üzerinden takipçi ve beğeni oranları elde edilerek ve bir paylaşım takvimi oluşturularak tüm bu amaçlar yakalanabilir. İnternet tabanlı bir firma olup olmamanız fark etmeksizin kurumsal firmalar için de bu hesaplar hayati öneme sahiptir.
Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi İçin Kullanılan Teknikler
Strateji belirlemek sosyal medya yönetimi konusunda en önemli adımdır. Aşağıda var olan maddeler bu noktada size yol gösterecektir.
- İnternet için geçerli olan kampanyalar düzenleyerek işe başlayın.
- Sosyal medya paylaşımlarınızda resmi ifadelerden kaçının.
- Toplumsal değerlere saygılı olun ve her türlü insanı kucaklayın.
- Sosyal medya mecralarında reklamlar verin.
- Hesaplarınızı sürekli olarak güncel tutun.
- Hediyeler ve çekilişler ile takipçi sayılarınızı artırın.
- Organik olmaya özen gösterin.
- Sürekli olarak diğer kullanıcıları rahatsız edenleri engelleyin.
- Tek bir mecra ile sınırlı kalmayın.
- Diğer hesaplarınıza bağlantılar verin.
Örneğin bir İnstagram sayfanız var. Hesaba bir kullanıcı giriş yaptı. Kullanıcı sayınızın düşük olduğunu gördü. Daha sonra paylaşımlara geldi ve en son paylaşımın geçen yıl olduğunu gördü. Bu noktada kullanıcı muhtemelen firmanız için açılmış fake bir hesap olduğunu düşünecek ya da firmanızın faaliyet göstermediğini düşünecektir. Bu sebeple sürekli olarak aktif olmak, beğeni, takipçi gibi nicelik ile ifade edilecek olan oranları yüksek tutmak gerekiyor.
Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi İçin Analiz Hizmetlerinden Yararlanmak
Kurumsal sosyal medya yönetimi ölçeği ne olursa olsun her firmanın alması gereken bir hizmettir. Çünkü artık sosyal medyada neredeyse herkes bulunuyor. Bu durumu hafife almak ve önemsememek yapacağınız en büyük hata olacaktır. Yönetim ve analiz araçlarından yararlanarak sizler de geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Avantajlı ve dezavantajlı durumları kendiniz tespit edemiyorsanız profesyonel bir destek almayı ihmal etmeyin..