Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur?

PaylaşPaylaşPaylaşPaylaşPaylaş
Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur?

Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur?

Sosyal medya yönetimi bu gün oldukça sık duyulan bir kavram haline geldi. Web sitelerine dışarıdan kullanıcı girişi sağlamanın etkili bir strateji olduğunun tespit edilmesi ile birlikte web siteleri de artık sosyal medya mecralarında boy gösteriyor. Ancak içerik paylaşımının sistematik bir şekilde yapılması gerekiyor. Aksi halde hedef kitle gözden kaçırılabilir ve etkileşim oranında azalma meydana gelebilir.

Sosyal Medya İçerik Takvimi Hazırlarken Nelere Dikkat Edilmeli?

Sosyal medya içerik takvimi hazırlamanın bazı püf noktaları bulunuyor. Hesapların dönüşüm oranlarında artış meydana getirmek ve popüler hale gelmek için bu kriterlere dikkat etmek gerekiyor,

  • İçeriklerin konusu itina ile seçilmeli. Hedef kitlenin ilgisini çekecek tarzda başlıklar ve görsellerden yararlanılmalı. Bunun için haftalık ve aylık içerik planları hazırlanılmalı.
  • İçerikler uygun bir formatta yayınlanmalı. Video, hikâye ve görsellere ait detaylar yine bu takvim üzerine işlenmeli.
  • Hedef kitleye dair bir analiz yapılmalı. Kitlelerin meslek, yaş, cinsiyet gibi temel özelliklerine göre sınırlandırma yapılarak paylaşımlar yapılmalı.
  • Kullanılacak olan anahtar kelimelerin seçimine dikkat edilmeli.
  • İçeriğin yayınlanış amacı dikkate alınarak paylaşımlar yapılmalı.

Sosyal Medya İçerik Takviminin Özellikleri

Sosyal medya günümüzde en etkili iletişim kaynaklarındandır. Firmaların sosyal medya ortamında varlık sergilemesi kullanıcılar tarafından beğeni ile karşılanmakta ve güven artışı meydana getirmektedir. Böyle bir durumla karşılaşıldığında kullanıcılar firma, marka, ürün ve hizmet ile ilgili detaylı bilgiye sahip olacaktır. Ancak paylaşımların periyodik aralıklar ile yapılması gerekir. Bu sebeple firmalar sosyal medya yönetimi hizmetine ihtiyaç duyarlar. İçerik takvimi hazırlandığında herhangi bir detay atlanmadan kullanıcıların aktif olduğu saatlerde paylaşım yapılır. Takipçilerin dikkatini çekmek için ilgi çekici görsellerden yararlanılır.

Hesapların kullanım amacı bulunur. Bir firmanın örneğin Facebook gibi bir ortamda var olması demek orada bulunan kullanıcılara ürün ve hizmetlerini tanıtmak, potansiyel müşterileri müşteriye çevirmek olmaktadır. Bu sebeple hesapların faydalı hale getirilmesi, alakasız içeriklerin paylaşılmaması ve kullanıcıların aktif oldukları zaman dilimleri tespit edilerek paylaşım yapılması gerekecektir. Bu sebeple sosyal medya yönetimi için profesyonel bir destek almalı ve takvim dâhilinde ilerlendiğinden emin olmalısınız.

 

23 51
Nanomedya Footer Logo
Yenilik ve kampanyalarımızı sosyal medya aracılığıyla takip edebilirsiniz.
instagramFacebookTwitterLinkedin
İletişim
adres
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı Mahall Ankara E-Blok No: 274/6/31 Çankaya / ANKARA
telefon
0850 711 04 06 - 0532 720 32 25
EPosta
info@nanomedya.com.tr
© Nano Medya. 2010-2020 Tüm Hakları Saklıdır.