Sosyal Medya Yönetiminde En Çok Yapılan Hatalar

Sosyal Medya Yönetiminde En Çok Yapılan Hatalar

24 Ağustos 2020


Sosyal Medya Yönetiminde En Çok Yapılan Hatalar

Her işte doğru bir strateji ile işe başlamak çok önemlidir. Stratejilerin yanlış yapılması, doğruları bilmeme, ya da doğru bilinen yanlışlar sebebi ile sosyal medya yönetimi noktasında da bazı hatalar yapılabilmektedir. Site dışı SEO uygulamalarından bir tanesi olan sosyal medya yönetimi aslında işletmeler için çok önemlidir. Davranış ve yönetim stratejileri ile başarısızlık yaratan pek çok firma bulunmaktadır. Marka için genel kurallar üzerinden hareket edilmesi, yeniliklere kapalı olunması, rakip analizlerinin ve hedef kitle analizlerinin yapılmaması sebebi ile başarısız olunuyor. İşte en çok yapılan 5 hata.

Sosyal Medya Yönetimindeki Yanlışlar

  • Yeni müşteri bulunur.
  • En az 5 adet paylaşım yapılır.
  • Ücretsiz reklam yapılır.
  • Bir firma ya da marka tüm sosyal medya kanallarında yer almalıdır.
  • Markaya dair her şeye bu hesaplarda yer verilmelidir.

Sosyal medya ücretsiz reklam yapılmasına fırsat vermesine rağmen hedef kitle doğru belirlenmediğinde paylaşımlarınız da hedefe ulaşmamış demektir. Markaların ya da firmaların her platformda var olması gerekmiyor. Müşteri kitleleri hangi platformda ise bunlar tespit edilmelidir. Bir marka sosyal medyada her türlü bilgiye yer vermemeli ve sürekli olarak yapılan paylaşımlar ile müşteriye ağır bilgiler pompalanmamalıdır. Sosyal medyada yapılacak olan paylaşım sayısından ziyade kaliteye önem verilmeli ve ilgi çekici nitelikte olan içerikler üretilmeli. Ayrıca organik gönderiler ile müşteri kazanmak da zor olabilir. Bunun için kaliteli içeriğe önem verilmeli.

Sosyal Medya Yönetiminden Çıkarılması Gereken Dersler

Tüketicilerin karar vermelerinde etkili olan pek çok faktör bulunuyor. Bunların %50’lik kısmını ise sosyal medya oluşturuyor. Satın alma, ürün ya da marka hakkında detaylı bilgi sahibi olma gibi görevleri olan sosyal medya markaların ya da firmaların bir ortamda müşteriler ile buluşmasına imkan tanıyor. Evinize konuk olan kişiler tanıdıklarınızdır öyle değil mi? İşte sizler de hedef kitlenizi iyi tanımalı ve bu noktada hareket etmelisiniz Paylaşımlar ve içerikler bu yönde olmalı. Ayrıca yapılacak olan paylaşımlar hedef kitlenin yüksek oranda aktif olduğu sürelerde yapılmalı. Bu şekilde etkili ve verimli bir sosyal medya yönetimi yapılabilir ve başarı yakalanabilir.